خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین؛

۱۴ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان قزوین بانوان هستند

۱۴ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان قزوین بانوان هستند
حجت الاسلام تقوی گفت: حدود ۱۴ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان قزوین بانوان هستند که این تعداد در واقع بانوانی هستند که عضویت آنها در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۰۰۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در نشست با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: از مجموع کانون های مساجد استان قزوین، مدیر ۴۰ کانون عمومی، بانوان هستند و ۲۸ کانون تخصصی خواهران هم در استان قزوین فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین ادامه داد: از ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قزوین، ۷۰ کانون فرهنگی هنری مربوط به بانوان هستند که همه این کانون ها زنده و پویا بوده و در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: در استان قزوین ۳۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان هستند که عضویت اینها در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است که از این تعداد نزدیک ۱۴ هزار نفر خواهران هستند که در سنین مختلف در کانون‌ها فعالیت می کنند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به کمبود بودجه کانون های مساجد، یکی از مشکلات کانون ها را نداشتن بودجه‌ای مستقل عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی در مساجد تصریح کرد: مسجد خانه قرآن است ولی برای مهد قرآن در حال ایجاد فضا در خارج مسجد هستند و مساجد مهد قرآن ندارند، همچنین برای ایجاد خانه مداحان خارج از مسجد هزینه می‌کنند در حالی که باید کارهای فرهنگی در مساجد دیده شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین با اشاره به طرح مسجد کانون نشاط در مساجد اعلام کرد: با توجه به برنامه کانون ها در بحث اوقات فراغت  نیاز است به لحاظ امکانات و اسنفاده از ظرفیت ها در این حوزه، کانون ها مورد توجه قرار گیرند و برای بانوان هم امتیازاتی نظیر استخر و سالن ورزشی رایگان دیده شود.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: من خود جزو فعالان کانون بودم و کانون‌ها نقش مهم و اثرگذاری دارند.

کبری علیخانی افزود: فضای سختی در مساجد وحود دارد چرا که برخی مساجد در انحصار یک سری افراد مسن با دیدگاه‌های خاص است و کودک و نوجوان خیلی در این مساجد دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: کانون‌های مساجد می‌توانند بسیاری کارها را انجام دهند و مسئولان کانون‌ها بسیار مهم هستند به طوری که اگر کانون واقعاً فعال باشد، مردم آمده در برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطر نشان کرد: ما آماده مساعدت هستیم و می ‌توانیم از کانون‌ها بازدید داشته و ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و امکاناتی که در شهر می‌شناسیم را به شما معرفی کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار