خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری خبر داد

تدوین دائره المعارف و کتب زندگینامه شهدای روحانی استان همدان

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به تدوین دائره المعارف شهدای روحانی استان وزندگینامه  اشاره کرد و بر احداث یادمان شهدای روحانی در شهر همدان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۲۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
تدوین دائره المعارف و کتب زندگینامه شهدای روحانی استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه هم اندیشی نقش روحانیون رزمنده در دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نقش روحانیون رزمنده همدانی در دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: از برنامه‌های دبیرخانه نقش روحانیون در دفاع مقدس جمع آوری و تدوین کتب زندگی نامه، خاطرات و اسناد رزمندگان دفاع مقدس در سه جلد خواهد بود.

وی ضمن هم افزایی و استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و نقش روحانیت اشاره و بیان کرد: در دومین کنگره  ملی ۸ هزار شهید استان همدان، یادواره شهدای روحانی با حضور ۱۵۰۰ نفر از طلاب و روحانیون استان در سال گذشته برگزار شد و با تبیین این نقش ارزشمند قدم‌های خوبی اتفاق افتاد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه به تدوین دائره المعارف شهدای روحانی استان اشاره و تاکید کرد: انتظار است در توجه دادن به این قشر از رزمندگان با اقدامات ارزشمندی از جمله احداث یادمان شهدای روحانی در شهر همدان پرداخته شود و بعضی از اماکن و خیابان‌ها به نام و یاد این قشر از جامعه نامگذاری شود.

وی در ادامه از طراحی و تولید ۲۷ یادمان شهدای روحانی در حوزه‌های علمیه استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۵ یادمان در سطح حوزه‌های علمیه نصب شده و ۱۲ یادمان دیگر در حال طراحی و تولید است.

نجاری خاطرنشان کرد: تلاش است از مجموع ۳۷۰ نفر از لیست رزمندگانی که در اختیار دبیرخانه است، ۳ جلد کتاب از خاطرات، زندگی نامه و اسناد رزمندگان روحانی استان تدوین و به عنوان کتب مرجع در مراکز علمی و پژوهشی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار