خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

روایت بانوی روشن دل کبودراهنگی از حفظ قرآن کریم

همدان-زهرا برزینگر، بانویی از روستای گزل ابدال بخش گل‌تپه زمانی که در سال ۱۳۷۱ بینایی خود را از دست داد، از سال ۱۳۹۲ شروع به حفظ قرآن کریم کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۱۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
روایت بانوی روشن دل کبودراهنگی از حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، زهرا برزینگر بانوی روشن دلی که متولد ۱۳۵۱ از روستای گزل ابدال بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ است. وی تا ۲۰ سالگی بینایی کامل داشت و در سال ۱۳۷۱ بینایی خود را به دلایلی از دست داد و حافظ ۲۲ جزء از قرآن کریم و مسئول هیئت روستای گزل ابدال است، هفتگی به صورت مجازی حفظ انجام می‌دهد و از سال ۱۳۹۲ از جزء ۳۰ شروع به حفظ قرآن مجید کرد.

این بانوی روشن‌دل در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: بنده در سال ۱۳۵۱ در روستای گزل ابدال به دنیا آمده و تا سن ۲۰ سالگی بینایی کامل داشتم و در سال ۱۳۷۱ به علت فشار خون با وجود معالجه هر دو چشمانم نابینا شدند و پس از نابینایی از سال ۱۳۹۲ شروع به حفظ قرآن کردم.

زهرا برزینگر گفت: در سال ۹۲ جلسات حفظ قرآن را در پایگاه بسیج ادامه دادم و از سال ۱۳۹۵ کلاس قرآن را شروع کردم و تعدادی نیز در جلسات با ما همراه بودند.

وی یادآور شد: بنده دو سال در مهدیه همدان برای شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن می‌رفتم اما به دلیل بعد مسافت نتوانستم حضور پیدا کنم.

این بانوی حافظ قرآن کریم اظهار کرد: در هفته یک روز در روستای گزل ابدال کلاس قرآن برگزار می‌شود که در کلاس به صورت صوت و لحن کار می‌شود و یک مربی دیگر در کنار بنده قواعد را به متربیان آموزش می‌دهد.

وی افزود: بنده در این سال‌ها حفظ قرآن را به صورت صوتی و شنیداری با رادیو ضبطی که دارم انجام می‌دهم.

برزینگر در رابطه با مراسمات هیئت روستا افزود:  جشن‌ها و مراسمات ملی مذهبی هئیت در روستای گزل ابدال که به صورت مناسبتی انجام می‌شود، مسئولیت این هیئت نیز با ما است.

وی خاطرنشان کرد: در روستای گزل ابدال در ماه رمضان کلاس‌های قرآن به صورت خانه به خانه است و همینطور سه‌شنبه‌های مهدوی هر هفته سه شنبه‌ها از منازل خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان شروع کرده و دعای توسل قرائت می‌شود.

این بانوی روشن‌دل در پایان بیان کرد: معلولیت محدودیت نیست، معلولیت محبوبیت است اگر چه نابینا و یا معلول باشی.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار