خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

آموزش قرآن به کودکان را از دختر خودم آغاز کردم

همدان- مربی قرآنی اهل روستای اصله فامنین گفت: آموزش قرآن به کودکان را از دختر ۷ ساله خودم آغاز کردم و امروز ۱۵ نفر از شاگردانم موفق به حفظ بیشتر از ۱۰ جزء شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۳۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بتول بیگلری ساکن روستای اصله با مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت آموزش، سه سال است که در زمینه‌ قرآنی فعالیت دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: ایده من از زمانی شروع شد که‌ در منزل با دخترم در زمینه حفظ، تجوید، روخوانی و... کار می‌کردم و دخترم که ۷ سال دارد ۴ جزء قرآن را حفظ کرد و خودم نیز هم زمان حفظ را شروع کردم.

این بانوی فعال قرآنی گفت: زمانی که دخترم به پیش دبستانی می‌رفت تصمیم گرفتم در روستا این کار را انجام دهم و در ابتدا از خانواده خود یعنی دختر خواهر و برادر شروع کردم و بعد به صورت خودجوش فعالیت کردم و با استقبال بی‌نظیری روبرو شدم.

وی ادامه داد: از طریق قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، پخش صوت قرآن با زبان قاری قرآنی کودکان، تفسیر و ترجمه با زبان کودکانه برای درک بهتر بچه‌ها، انجام بازی‌های فکری و قرآنی و... باعث جذب بیشتر در سن ۶ تا ۱۴ سال شدم.

بیگلری با بیان اینکه از جزء ۳۰ شروع کردم و در حال حاضر تقریبا ۱۵ نفر موفق به حفظ بیشتر از ۱۰ جزء شده‌اند، گفت: گام‌های اجرایی که باعث جذب بیشتر شد بردن به اردویی یک روزه، تهیه جوایز معنوی و مادی، پرسش و پاسخ و... بود که باعث جذابیت بیشتر این برنامه شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از درس دادن هر سوره علاوه بر تجوید و تفسیر، گفتن احادیث در مورد سوره، علاقه دانش آموزان را بیشتر می‌کند، عنوان کرد: این برنامه بعد از شروع با حمایت بسیج خواهران به کار خود ادامه داده است و در حال حاضر دو سال است که با قوت کار می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار