مثبت سوژه|

وقتی وام‌های بسیج سازندگی علاوه بر توسعه واحد‌های تولیدی، رضایت کارآفرینان را به همراه دارد+فیلم

روایت یک‌ فعال کارآفرین طرقبه شاندیزی با ۴ واحد متفاوت تولیدی که با حمایت بسیج سازندگی این شهرستان کارش توسعه و برکت گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۷۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

#مثبت_سوژه|  وقتی وام‌های بسیج سازندگی علاوه بر توسعه واحد‌های تولیدی، رضایت کارآفرینان را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، آقای نظری یک  تولید کننده و کارآفرین است که شاندیز گلخانه دارد و به طور همزمان در ۴ عرصه تولیدی فعالیت دارد، درست در زمانی که در هر چهاربخش فعالیتش از نظر مالی به مشکل برخورده با حمایت و دریافت وام از بسیج سازندگی گره از مشکلات او‌ باز می شود و فعالیت در این بخش ها را با توسعه ادامه می دهد.

 این تولید کننده و کارآفرین فعال در گفتگو با خبرنگار ما در زمینه شروع کارهای تولیدی خود، بیان کرد: با یک آکواریوم کوچک‌ و چند ماهی که در خانه داشتم کارم را شروع کردم البته علاقه فراوانی به این کارها نیز داشتم.

وی تصریح کرد: یک خانه اجاره ای داشتم که  توانستم آن آکواریم را به حدود ۲۵ وان بزرگ تبدیل کنم، برای ادامه کار یک زمینی را در خارج از شهر گرفتم و دنبال مجوز از ادارات هم بودم چون می خواستم کارم با قاعده و اصولی باشد.

نظری، در ادامه بیان کرد: در مجموعه ما حدود ۱۵ حوضچه و ۲۵ عدد وان فعال است که حوضچه ها تاسیسات ساده ای دارند و موضوع مهم اینست که اکسیژن داخل مجموعه را هم از گیاهان آکواریومی تامین می کنم.

وی افزود: خود این گیاهان اکسیژن تولید می کنند و در واقع یک حالت اکوسیستم را در داخل این حوضچه ها به وجود آوردم، با اجرای این کارها برای آب مازادی که داشتم هم به فکر ایجاد یک گلخانه افتادم و در حال حاضر چندین گلخانه ایجاد کردم با گل های مختلف و متنوع داخلی و بیرونی که با وجود این گلخانه ها از اسراف و دور ریز آب هم جلوگیری شد.

این کارآفرین و تولید کننده، تصریح کرد: یک بخش دیگر که در آن شروع به فعالیت کردم این بود که ما قبلا برای ماهی ها یکسری خوراک و غذای مخصوص را از بیرون تهیه می کردیم به عنوان مثال: یک نوع کرم به نام (میلور یا تاریکی) اما توانستم که این نوع کرم را  بومی سازی کنم و به مرحله تولید برسانم و خوراک ماهی های خود را تامین کنم.

وی با اشاره به اینکه تا به حال با داشتن آین مجموعه و کار در زمینه تولید از هیچ جا هیچ وامی دریافت نکرده، اظهار کرد: امسال نزدیک عید بازارها خیلی راکد بود و وضعیت خوبی نداشت، اماخوشبختانه برای من اتفاق خوبی افتاد و توسط دهیار روستا به بسیج سازندگی طرقبه شاندیز معرفی شدم برای دریافت وام و از طرف بسیج سازندگی بازدید انجام شد و به من  وام حمایتی ارائه شد.

نظری تاکید کرد: این وام برای من خیلی برکت داشت چون روزهای آخرسال این وام را گرفتم و با توجه به وضعیت نامناسب بازار،  با دریافت این وام در هر چهارتا شغل تولیدی که دارم واقعا گره گشایی شد هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تهیه وسایل لازم گره از مشکلات من باز شد.

وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در کارهای تولیدی و اشتغالزایی باید صبر و حوصله زیاد و شکیبایی درمقابل مشکلات داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار