خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

آموزش بیش از ۶۰۰ نفر توسط بانوی کارآفرین تویسرکانی به صورت رایگان

همدان- بانوی کارآفرین تویسرکانی از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر را در رشته میناکاری به صورت رایگان آموزش داده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۱۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

آموزش بیش از ۶۰۰ نفر توسط بانوی کارآفرین تویسرکانی به صورت رایگان

نوشین سوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان اظهار کرد: بعد از فارغ‌التحصیلی به دلیل علاقه زیاد به هنر وارد عرصه کار دولتی نشدم و از سال ۹۶ به کارآفرینی در عرصه هنر در رشته آموزش میناکاری روی آوردم که از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۶۰۰ نفراز خواهران علاقه‌مند به این رشته هنری را به صورت رایگان آموزش داده‌ام .

وی افزود: ازاین تعداد افراد آموزش دیده ۲۰ نفر با راه‌اندازی کارگاه میناکاری در حال حاضر با تعدادی همکار در حال فعالیت هستند و ۵ نفر نیز با خریداری پخت میناکاری در شهرستان فعالیت می‌کنند.

کارشناس ارشد پژوهش هنر و مربی میناکاری در تویسرکان با اشاره به اینکه تولیدات کارگاه به صورت عمده به بازار عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر تولیدات میناکاری ما به صورت سفارش عمده به فروشگاه‌های شهرهایی همچون اصفهان، مشهد، تهران، همدان و حتی لالجین ارسال می‌شود ودر کنار عرضه به شهرهای یاد شده نمایشگاه و فروشگاهی در جنب کارگاه برای بازدید علاقه‌مندان و خریداران دائر شده است .

وی اضافه کرد: میناکاری روی همه سفال قابل اجرا خواهد بود اما ما به عنوان تولیدکننده براساس درخواست بازار تولیدات خود را عرضه می‌کنیم و در حال حاضر تقاضای فروشگاه‌ها بیشتر وسائل سفره هفت سین، شیرینی خوری، شکلات خوری پایه دار و سه پایه، میوه‌خوری، ماگ و دیس دیوارکوب است .

آموزش بیش از ۶۰۰ نفر توسط بانوی کارآفرین تویسرکانی به صورت رایگان

سوری با اشاره به اینکه سفال پایه کار میناکاری است، گفت: برای جبران خلأ نبود کارگاه سفال در شهرستان، درحالی که قدمت سفال شهرستان تویسرکان در شهر فرسفج به صدها سال قبل بازمی‌گردد، در حال حاضر آموزش کارگاه سفال با حضور استاد مجرب از همدان با حضور ۲۰ هنرجوی خواهر فراهم شده است که صفر تا ۱۰۰ کار در کارگاه ما انجام خواهد شد ‌.

وی افزود: سالیانه دراین کارگاه بیش از ۱۵ هزار سفال میناکاری به بازار عرضه می‌شود و هر روز هم برتعداد درخواست‌ها افزوده می‌شود.

مسئول کارگاه مینا کاری صنایع دستی تویسرکان در پایان نبود کارت بازرگانی را یکی از عمده مشکلات خود برای صادرات میناکاری به خارج از کشور عنوان کرد و گفت: دنبال دریافت کارت بازرگانی برای صادرات میناکاری در گام اول به کشورهای خلیج فارس و سپس اروپا هستیم که امید است مسئولین در این راه ما را یاری کنند.

خبرنگار: مجید فلاحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار