خبرهای داغ:

عملیات مرصاد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات رزمندگان اسلام است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: عملیات مرصاد، هیمنه پوشالی استکبار حامی نفاق را شکست و آخرین تیر دشمن در جنگ سخت به سنگ خورد.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

همزمان با پنجم مرداد، سالروز عملیات غرورآفرین و پرافتخار مرصاد، حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آیه 14 سوره فجر، اظهار کرد: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِٱلۡمِرۡصَادِ»، بى ترديد پروردگارت در كمين گاه است. عملیات مرصاد، نقطه عطفی در تاریخ درخشان دفاع و مبارزات رزمندگان اسلام با جبهه نفاق است.

او با بیان اینکه این عملیات، هیمنه پوشالی استکبار حامی نفاق را شکست و آخرین تیر دشمن در جنگ سخت به سنگ خورد و جبهه نفاق درسی تاریخی از رزمندگان اسلام گرفت، افزود: اموی‌ها و دیگرانی که بعد از پیامبر (ص) بر سر کار آمدند چهار کار عمده انجام دادند از جمله ولایت ستیزی، دین ستیزی، عدالت ستیزی و تقدس زدایی که منجربه حادثه کربلا شد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: با توجه به اینکه این چهار آفت در هر زمانی اگر پیدا شود، همان قضایا تکرار می‌شود، باید از تاریخ درس بگیریم و از تکرار چنین حوادث تاریخی جلوگیری کنیم.

فرزین ادامه داد: اگر در جامعه یاد خدا کم رنگ شود، آن جامعه به راحتی تن به گناه می‌دهند و افراد جامعه به سادگی معصیت می‌کنند و علت دوم نفاق است، یکی از خطراتی که در هر زمان می‌تواند جامعه را به انزوا بکشاند و جامعه را دچار بحران کند. نفاق بر بستر جامعه دینی قابلیت رشد دارد، عوام فریب به گونه‌ای عمل می کند که انسان نادان و بی‌بصیرت را دنبال خودش می‌کشاند.

او با بیان اینکه عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، گفت: با این تفاوت این بار نیرو‌های دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانی بودند که در قالب نیرو‌های شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، تحت رهبری مجاهدین خلق، با حمایت صدام به مرز‌های ایران حمله کرده بودند. عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان انجام شد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: سازمان مجاهدین خلق در نشستی مشترک با رژیم بعث به این نتیجه رسید که با یک عملیات نظامی با حمایت ارتش صدام و خصوصاً نیروی هوائی، می‌توان حکومت مرکزی ایران را نابود کرد. این عملیات فروغ جاویدان نامیده شد. بعد‌ها مجموعه تلاش نیرو‌های سپاه، بسیج و هوانیروز برای مقابله با دشمن و آزادسازی شهر‌های اسلام آباد و کرند، عملیات مرصاد نام گرفت.

فرزین با اشاره به اهمیت عملیات مرصاد، بیان داشت: این عملیات غرورآفرین، نمایش اقتدار و پایداری ملت ایران در برابر دشمن بود. این ملت بزرگ وقتی متوجه شد، وطن فروشان داخلی دست در دست صدام به‌عنوان عامل آمریکا گذاشته و بنا دارند با سوءاستفاده از شرایط و فرصت پیش آمده در تابستان سال ۱۳۶۷ در مقابل آرمان‌های این ملت عزیز صف آرایی کنند، به رغم همه سختی‌ها و مشکلات موجود، با تمام وجود به دفاع برخاست.

او اضافه کرد: این تجربه و سایر تجارب تاریخی نشان می‌دهد که امروز نیز این ملت بزرگ هرگاه احساس خطر کند تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب خواهد ایستاد. بویژه اکنون که یک جنگ تمام عیار اقتصادی با تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشور به راه افتاده است، بار دیگر کشور عزیز ایران مقتدرانه از این پیچ تاریخی نیز عبور کرده و دیری نخواهد پائید که دشمنان قسم خورده این ملت و ایادی داخلی آنان به سزای اعمالشان خواهند رسید.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، شنیدم که نقش تیپ قائم (عج) در مرصاد آن چنان بود که اگر  نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید، «آن که ایستاد» تیپ قائم (عج) بود، اینها در تاریخ می‌ماند، اظهار کرد: در این عملیات منافقان و همدستان آنها ضربه‌ای سهمگین خورده و در تنگه مرصاد زمین‌گیر شدند تا این عملیات منظرگاه بی‌آبرویی، خفت و خواری منافقان در طول تاریخ باشد. نیروهای مسلح نیز با همدلی و هماهنگی نه تنها منافقان را در تنگه مرصاد زمین‌گیر کرده بلکه اسباب پیروزی دیگری را برای امت اسلامی رقم زدند تا در تاریخ این کشور به نام روز عزت و عظمت ملت ایران در برابر توطئه‌های منافقان، همیشه بدرخشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار