خبرهای داغ:

«احیای حقوق عامه» از اهداف والای بسیج حقوق دانان است؛ مواجه جامعه با فقر حقوقی و تلاش برای رفع آن

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: از اهداف والای بسیج حقوق دانان، «احیای حقوق عامه» است.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۳۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

«احیای حقوق عامه» از اهداف والای بسیج حقوق دانان است؛ مواجه جامعه با فقر حقوقی و تلاش برای رفع آن

سرهنگ پاسدار عبدالامیر تمیمی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با حضور در مرکز خبرگزاری بسیج خوزستان در گفتگوی اختصاصی در خصوص اهداف و برنامه‌ریزی های این سازمان گفت: بسیج حقوقدانان ۲ هدف دارد که یکی کمک به کارآمدسازی حقوقی و قضایی و تقنینی کشور در هر جایی که نظام نیاز دارد، است.

او با بیان اینکه هر کجا نظام نیاز داشته باشد نخبگان حقوقی وارد عمل می‌شوند و نقش آفرینی می‌کنند، در خصوص ماموریت دوم این سازمان افزود: خدمات رسانی عمومی به مردم هم اهمیت دارد که بسیج حقوق دانان در صورت نیاز ورود می کنند.

سرهنگ پاسدار تمیمی اضافه کرد: جامعه حقوقدانان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، مجموعه‌ای پویا، فراگیر و متشکل از حقوق دانان بسیجی، مومن، معتقد، انقلابی و پای کار جهت نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف حقوقی و قضایی و کمک به کارآمد سازی حقوقی و قضایی هستند و در هر جایی که نیاز به حضور و نقش آفرینی این افراد باشد، با صلابت ورود می کنند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان جامعه هدف این سازمان را، قضات، وکلا، سردفتران، دفتریاران و هر گونه فارغ التحصیل حقوقی که در ادارات خدمت می کنند، دانست و گفت: ما این بسیجیان را در مجموعه سازمان بسیج حقوق دانان جمع آوری میکنم تا از ظرفیت این قشر عظیم در کمک به کارآمد سازی نظام تلاش کنیم.

او جامعه حقوق دانان را «یک ظرفیت مغتنم برای نظام» دانست و افزود: در هفته قشر حقوق دانان برنامه‌های ابلاغی از طرف سازمان بسیج حقوق دانان نیز مشخص شده که از هشتم آغاز می‌شود؛ بر اساس برنامه روز شمار ۸ مرداد، «ترویج فرهنگ قانون مداری و ارتقا دانش حقوقی در جامعه» است و در این روز دیدار حقوقدانان بسیجی با ریاست کل دادگستری استان خوزستان و هم اندیشی در خصوص ارتقا سواد حقوقی در جامعه را پیگیری می‌کنیم.

سرهنگ پاسدار تمیمی می‌گوید: روز نهم که سه شنبه می‌شود «خدمات رسانی جهادی» نامگذاری شده که مشاوره‌های حقوقی برای افراد در کانون تابعه های ارایه می‌شود ضمن آنکه در تمام ایام سال روزهای سه شنبه همین روند برقرار است.

او برنامه بعدی را «جهاد علمی و حقوقی» عنوان کرد و گفت: ۹ انجمن تخصصی مرتبط با حقوق در روز ۴ شنبه دهم خرداد ماه با همکاری دادگستری در این محل به ارایه خدمات می‌پردازند.

سرهنگ پاسدار تمیمی همچنین یادآرو شد: روز پنج شنبه نیز دیدار بسیج حقوق دانان با نماینده ولی فقیه و مزار شهدا برقرار است و سپس «عدالت خواهی و مبارزه با فساد» است و یکی از اهداف مهم سازمان بسیج حقوق دانان نیز همین مسئله و «احیای حقوق عامه» است که با سخنرانی یکی از نمایندگان بسیج حقوق دانان پیش از اجرای نماز جمعه تبیین در این خصوص صورت می‌گیرد.

او روز شنبه را «پیگیری مطالبات حقوقی انقلابی اسلام در صیانت از حقوق عامه» دانست و گفت: روز یکشنبه روز «حقوق بشر و کرامت انسانی» نامگذاری شده است که در این روز برنامه‌ای به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان همچنین به خدمات ارایه شده این سازمان در حوزه عمومی به شهروندان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات در جامعه، فقر حقوقی هست و برای جبران این خلاء برنامه‌های «آموزش همگانی حقوق» را تدارک دیدیم که برای آموزش همگانی حقوق، حقوقدانان در مساجد حاضر می‌شوند و با توجه به نیاز موضوعات را مطرح می‌کنند.

او گفت: برخی مردم قصد خرید خانه و یا خودرو دارند که با ارایه آموزش‌های حقوقی از تشکیل پرونده جلوگیری می‌شود.

تشکیل گروه‌های «صلح یاران» در محلات

سرهنگ تمیمی به مشاوره حقوقی برای مردم نیز اشاره کرد که برای افرادی ارایه می‌شود که پرونده برایشان تشکیل شده است؛ در این مشاوره‌ها آسیب شناسی نیز صورت میگیرد.

او می‌گوید: برنامه دیگری نیز که اخیرا طرحش ارایه شده، برنامه ابلاغی «صلح یاران» است که با تشکیل گروه های جهادی به اصلاح بین افراد می‌پردازند؛ مجموعا ۶ یا ۷ نفر از متنفذین مسجد به عنوان شورای صلح و سازش در مساجد معرفی می‌شوند و اگر در آنجا مشکلی یا برنامه‌ای داشتند، انجام می‌دهند که این طرح به اسلامی شدن محلات کمک می‌کند.

دیگر مسائلی که بسیج حقوقدانان پیگیری می‌کند آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد است؛ اکنون بالای ۱۳ هزار زندانی در خوزستان داریم و بسیاری به دلیل فقر مالی درگیرند؛ نخبگان حقوقی و نیکوکاران پارسال بالای ۲۵۰ نفر را آزاد کردند که از این رو بسیار مهم و با ارزش است.

بسیاری از افراد که در زندان هستند یا قدرت مالی وکیل گرفتن ندارند و یا امکان دسترسی به وکیل ندارند، بسیجیان حقوقدان با حضور در زندان‌ها به ارایه خدمات به افراد می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار