خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

طرح 'از آبخیز تا جالیز" با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان در خراسان‌ جنوبی در مدت سه سال اجرا می شود

هنری گفت: پیرو تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان بسیج مستضعفین و سازمان جهاد کشاورزی کشور و در قالب طرح ملی "از آبخیز تا جالیز"، طرح احداث کانال انتقال کشاورزی با بتن پارچه‌ای به صورت الگویی در کشور در روستای دهمیر شهرستان خوسف در حال اجرا است، و مقرر شده در مجموع بیش از ۹ هزار میلیارد تومان، طی سه سال عملیات اجرایی در حوزه از آبخیز تا جالیز انجام شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از طرح ملی "از آبخیز تا جالیز" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان بسیج مستضعفین و سازمان جهاد کشاورزی کشور و در قالب طرح ملی آبخیز تا جالیز، طرح احداث کانال انتقال کشاورزی با بتن پارچه‌ای به صورت الگویی در کشور در روستای دهمیر شهرستان خوسف در حال اجرا است.

وی افزود: طرح‌های از آبخیز تا جالیز شامل طرح‌های آبخیزداری، احیا و مرمت قنوات استخر ذخیره آب یا کانال انتقال آب است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به اولویت خراسان جنوبی که بهره‌وری آب کشاورزی است این موضوع در طرح‌های استان در اولویت قرار گرفت.

هنری با بیان این‌که قراردادی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان منعقد شده، گفت: مقرر شده در مجموع بیش از ۹ هزار میلیارد تومان، طی سه سال عملیات اجرایی در حوزه از آبخیز تا جالیز انجام شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که نیاز اساسی روستاها بود بحث انتقال آب کشاورزی با کانال بود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به این‌که روستاهای مختلفی در استان این درخواست را داشته و این قرار داد هم بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی پیش‌بینی شده بود با هماهنگی که مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام داده بود از ظرفیت دانشگاه امام حسین (ع) استفاده شده است.

هنری ادامه داد: از ظرفیت دانشگاه امام حسین(ع) برای استفاده از بتن پارچه‌ای در کانال انتقال آب کشاورزی که برای اولین بار در کشور به صورت الگویی در قالب رول‌های طولی در روستای دهمرده شهرستان خوسف در حال انجام است استفاده می‌شود.

وی افزود: ان‌شاءالله این طرح اگر تاییده‌ها صورت گیرد به صورت الگویی در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از بتن پارچه‌ای باعث افزایش طول عمر کانال‌های کشاورزی، افزایش سرعت اجرا و کاهش نشت آب و حداکثر بهره‌وری آب خواهد شد.

هنری اظهار کرد: گروه‌های جهادی در حال آموزش دیدن اجرای این طرح هستند که اگر قرار باشد در آینده در کشور از این طرح استفاده شود آموزش‌های لازم ارائه شده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار