خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

محرومیت‌زدایی، ماموریت ذاتی بسیج سازندگی دالاهو است

محرومیت‌زدایی، ماموریت ذاتی بسیج سازندگی دالاهو است
سرهنگ مسلم قاسمی گفت: محرومیت زدایی ازمناطق کم برخوردار دالاهو به عنوان مقدمه ای برای دستیابی به توسعه پایدار مطرح کرد،ماموریتی که بعد از جهاد سازندگی برعهده سازمان بسیج سازندگی گذاشته است
کد خبر: ۹۶۱۶۷۷۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

سرهنگ مسلم قاسمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از دالاهو اظهار داشت: ماموریتی که بعد از جهاد سازندگی برعهده سازمان بسیج سازندگی گذاشته است  وحالا بیش از ۲۰ سال از برگزاری نخستین ارودهای جهادی این مفهوم معنایی فراتر دسترسی به امکانات اولیه درمناطق محروم پیدا کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه دالاهو افزود: دربیانیه گام دوم انقلاب بود که مقام معظم رهبری از برقراری عدالت به عنوان هدف اولیه بعثت‌های الهی یاد کردند. ایشان به طور واضح و شفافی خواستار رفع محرومیت‌ها در جمهوری اسلامی شدند: «عدالت در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای هما شاءن و جایگاه است.


سرهنگ قاسمی تصریح کرد:برگزاری اردو‌های پراکنده آفت کار جهادی است. رسیدگی به وضعیت امکانات در مناطق کم برخودار باید به گونه‌ای باشد که پس از شناسایی نقاط ضعف با معرفی آن‌ها به گروه‌های جهادی برنامه ریزی مدونی برای رفع این محرومیت‌ها انجام شود و این اهداف به مرحله اجرایی شدن برسند بدینوسیله بسیج سازندگی دالاهو در سال ۱۴۰۲ فعالیت های مثمر ثمر و چشمگیری داشته‌ است دعوت ازخیران برای اجرای طرح های اولویت دار رویکردهای طرح محرومیت زدایی مردم پایه ازسوی جهاد سازندگی در ۶حوزه قوام یافته است.کمک به دولت در رفع محرومیت ها وعمران وآبادانی مناطق کم برخوردار،به کارگیری جوانان داوطلب جهادگر در اردو‌های جهادی، کمک به کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی.. ،

فرمانده سپاه ناحیه دالاهو گفت: اقدامات بسیج سازندگی از جمله محرومیت زدایی ۵ خط لوله گاز کشی در روستاها، تعداد ۴۰ واحد مسکونی،: تهیه و توزیع هزار متر مربع ایزوگام جهت ۱۰ واحد مسکونی نیازمندان، ساخت ۸ سرویس بهداشتی ، بازسازی و مرمت خانه محروم با ارزش ۳ میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی،راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، شرکت های تعاونی سبب ایجاد اشتغال وحس امید در روستاییان خواهد بود درحال حاضر با واگذاری وام قرض الحسنه به شرکت های تعاونی می توان به راه اندازی کارگاه های قالی بافی،خیاطی،دام سبک،سنگین ،مرغ بومی وکارگاه صنایع تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار