آموزگاری، که با فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی هنری موفق بوده و عمده موفقیتش در زمینه سرودن اشعار انقلابی است که کتابی با ۱۰۰ سروده را تا پایان سال به چاپ میرساند.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۰۲
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

شاعر بسیجی و انقلابی حسین اربابی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در فنوج گفت: شعر گفتن را از زمان تحصیل در دبیرستان شروع کردم، اما نه بصورت جدی بلکه بیشتر به شکل یک سرگرمی شیرین در قالب جملات آهنگین و شاعرانه برایم جذاب بود .

 

وی ادامه داد: دوران پرجنب و جوش دانشجویی، فرصتی مغتنم شدبرای ایجاد عزمی راسخ در سرودن شعر، اما چالش مهمی که در این مسیر با آن مواجهه شدم اعتماد به نفس پایین بود، به گونه ای که نمیتوانستم سروده هایم را اجرا کنم.

 

 اربابی تصریح کرد: چالش به وجود آمده نه تنها باعث ناامیدی من نشد بلکه با عزم راسخ و به کمک یکی از مدرسین فن بیان توانستم، اعتماد به نفس و فن بیان و صدا و زبان بدن، همه مواردی که ملزومه ی یک اجرای خوب است را تقویت کنم .

 

وی ضمن ابراز خرسندی از اجراهای خود، خاطرنشان کرد: اشعار شاعران بنام و مشهور ایران، مانند: سهراب سپهری و نیما یوشیج، عامل مهمی در سرودن اشعارم بود چرا که ؛ مدام از اشعار آن شاعران گرانقدر بهره می گرفتم.

 

 اربابی عامل دیگر موفقیت خود را، استفاده از محضر شاعران جوان منطقه،آقایان حسن اربابی، احمد ملک نژادو استاد یوسف رئیسی عنوان کرد.

 وی با اشاره به دو اثر از خود، شعر غزه مظلوم، و شعر فرماندهان جنگ، بعنوان دو اثر انقلابی که حوادث هشت سال دفاع مقدس را در بر می گیرد ،یادآور شد: هدف بنده از سرودن اشعار انقلابی، توصیف و بیان اتفاقات، حوادث و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، رشادتها و نگاه به ظرفیت های موجود مردمان سرزمینم ایران، دفاع مقدس و زندگی نامه شهدا و نشان دادن چهره دشمن و روشنگری است. 

اربابی آثار خود را در دو بخش، اشعار انقلابی و حوزه فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد و اذعان داشت: در بخش انقلابی اولین کتاب شعر خودم را در قالب ۱۰۰قطعه شعر انقلابی تا پایان سال جدید بعد از مراحل تایید محتوا به چاپ خواهم رساند.و بعد از آن اشعار ی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی سروده ام، سعی دارم تا اوایل سال ۱۴۰۴ به چاپ برسانم.

این شاعر جوان سیستانی ادامه داد: علاوه بر اجراهایی که در اعیاد و مناسبتها، و نیز اجرا در دانشگاه ولایت ایرانشهر، داشتم اجراهایی دیگر در جشنواره نمایشگاهی استان در شهر زاهدان و تهران انجام دادم.

وی مهمترین فعالیت خود را در حال حاضر فعالیت و شغل شریف آموزگاری عنوان کرد و اذعان داشت: در کنار این شغل شریف ، با توجه به نیاز جامعه جوان در حوزه ورزشی نیز فعالیت دارم و سرپرست تیمهای ورزشی و حامی آنها هستم وهمچنین بعنوان فرمانده پایگاه و سرپرست گروه جهادی ،به کارهای جهادی مشغول به خدمت برای مردمان سرزمینم در این عرصه هستم.

حسین اربابی ، نقش جوانان را در مقابله با جنگ نرم کنونی بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد :به نظر بنده ،زمانی ما با جنگ سخت رو برو بودیم و نبرد و دفاع از کشور در جبهه ها بود ،اما امروز در جنگ نرم دشمن هستیم که هزینه می کند و صدها شبکه و رسانه را در اختیار دارد ، در این ورطه زمانی ،سلاح ما قلم است ، باید با قلم خود روشنگری کنیم و پیشنهاد میکنم جوانان پای کار در این عرصه بیایند، اما لازمه ی آن ،حمایت مسئولین از این جوانان و نخبگان است که به نظر بنده در این زمینه کم‌کار شده، چون میدانم جوانان مستعد و پای کاری داریم که اگر به آنها بها داده شود قطعا ،آنها هستند که پرچم ایران عزیز را با افتخار به اهتزاز در می آورند،و بر دوش برای رسیدن به قله های رفیع پیشرفت و انسان دوستی حمل خواهند کرد. 

گفتنی است:حسین اربابی متولد ماه مهر ،سال ۱۳۵۹،ساکن شهرستان فنوج دارای مدرک کارشناسی، مشغول در آموزش و پرورش، آموزگار و مدرس استانی، فرمانده پایگاه محمد رسول الله، سرپرست گروه جهادی، فعال فرهنگی ،اجتماعی ،ورزشی،و سرپرست تیمهای ورزشی فوتبال و فوتسال و شاعر انقلابی و جوان این خطه از سرزمین پر افتخارمان ایران عزیز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار