فرمانده پایگاه شهید مهدی اصغری: 

از جذب جوانان به مسجد تا رو خوانی روانخوانی قرآن کریم/ تجربه ۲۰ساله در بسیج دلیل موفقیت و پیشرفت پایگاه‌ها است

یکی از ارزشمندترین کارها برگزاری کلاس آموزش روخوانی قرآن با همکاری افرادی است که خود دارای رتبه‌های برتر در مسابقات قران شدند
کد خبر: ۹۶۱۶۸۰۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

جواد میر در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار داشت: حدود ۲۰ سال به‌عنوان بسیجی در بخش‌های مختلف بسیج فعالیت دارم و تقریباً ۱۰ سال آن را به‌عنوان فرمانده خدمتگزار بسیجیان هستم.

 

وی ادامه داد: در مسجد و پایگاه‌های بسیج جذب جوانان و نوجوانان به‌خوبی انجام می‌شود و ارتباط قوی دراین‌بین شکل می‌گیرد یکی از ظرفیت‌های خوب مسجد تشکیل حلقه‌های صالحین و کلاس‌های مختلف است سیره شهدا و روایتگری هست و جذب جوانان و نوجوانان در قالب برنامه‌های شاد و مفرح، برگزاری اردو، مسابقات فوتسال و فوتبال انجام می‌شود.

 

فرمانده پایگاه شهید مهدی اصغری تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در زمینهٔ قرآنی، ورزشی و علمی در حال انجام است این برنامه‌ها ظرفیت بسیار مطلوبی برای شناسایی استعدادها دارد در پایگاه مساجد امورات فرهنگی نیز به خود بسیجیان واگذار می‌شود.

 

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی، ورزشی با اختصاص جوایز و تقدیرنامه به بسیجیان همواره برگزار می‌شود ضمن اینکه پایگاه و کانون فرهنگی فعالیت‌های خوبی در ایام طرح فراغت تابستان را شروع کردند به لطف خدا نتیجه این فعالیت‌ها را بارها دیدیم.

 

میر اذعان کرد: یکی از ارزشمندترین کارها برگزاری کلاس آموزش روخوانی قرآن با همکاری افرادی است که خود دارای رتبه‌های برتر در مسابقات قران شدند از اقدامات دیگر بیان احکام شرعی ما بین الصلاتین نماز و مناسبت‌های مذهبی توسط امام‌جماعت مسجد انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: کلاس‌های قرآنی و احکام زیر نظر روحانی و مربی قرآن و احکام در حال برگزاری است ارتباط مؤثر مسجد و پایگاه با جوانان افق‌های روشنی را پیش روی ما می‌گذارد، ایجاد جاذبه برای جوانان و نوجوانان، آموزش صحیح نماز توسط روحانی و شرکت در کارهایی مسجد جهت افزایش روحیه مشارکت‌پذیری جزو دغدغه‌های ما، روحانی و هیئت‌امنای مسجد است.

 

فرمانده پایگاه اظهار کرد: باید ارتباط با کسانی که به هر دلیل در مساجد و پایگاه‌های بسیج حضور ندارند شکل گیرد و به‌نوعی به سمت مردم حرکت کرد یکی از راهکارها برنامه‌ریزی‌ها، پویایی در اجرای برنامه‌ها است این راهکاری برای حل این موضوع است.

 

وی افزود: اینکه بتوان آموزش صحیح قرائت گذاشت امری بسیار مهم است در جامعه اسلامی توجه به قرائت درس قران از واجب‌ترین کارها است شرکت‌دادن بسیجی‌ها همچنین کلاس های بسیج سازندگی و حضور در دوره‌های مهارت‌آموزی باعث می‌شود تا با حداقل هزینه‌ها افراد را به توانمندی بالا تربیت کنیم.

 

میر مطرح کرد: باتوجه‌به اینکه تولید و اشتغال‌زایی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به جهت دریافت وام‌های اشتغال‌زایی تربیت، آموزش و تشویق افراد دارای مهارت در برنامه‌ها قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: رفع‌ورجوع و ایجاد صلح و سازش بین دعواهای فامیلی با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و سازش سعی شده در جامعه صلح و آرامش برقرار شود.

 

 فرمانده پایگاه شهید مهدی اصغری خاطرنشان کرد: در استحکام رابطه بین زوجین همواره اقداماتی انجام می‌شود همچنین چند مورد معرفی جوانان متدین و خانواده‌دار برای تشکیل بنیان خانواده انجام شده است.

 

وی افزود: دراین‌بین باید از امام‌جماعت مسجد علی‌اصغر حجت‌الاسلام‌والمسلمین میربهاالدین و هیئت‌امنای مسجد برای همراهی و همکاری در برگزاری جلسات و کلاس‌های حلقه‌های صالحین و آموزش احکام و قرآن تقدیر و تشکر کرد همچنین میثم خاوری، فرمانده حوزه کربلا نیز همواره برای رفع کمبودهای موجود در پایگاه تلاشهای بسیاری داشتند.

 

میر اظهار کرد: ما از فضای مناسب به‌عنوان پایگاه محروم هستیم و هیچ‌گونه امکانات اولیه رو هم نداریم از مسئولان و رده‌های بالاتر درخواست می‌کنم تا این مشکل رفع شود تا باانگیزه و حضور بیشتر و باشکوه‌تر بسیجیان را شاهد باشیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار