خبرهای داغ:

مهلت ۱۰ روزه دادگستری خوزستان برای راه اندازی نیروگاه برق سبحان رجحان

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از مهلت ۱۰ روز ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای راه‌اندازی نیروگاه برق "سبحان رجحان" در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۱۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، علی بیرانوند روز شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه در حال تاسیس "سبحان رجحان" بیان کرد: آخرین اقدامات برای راه‌اندازی این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: احداث نیروگاه تولید برق سبحان رجحان از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که باتوجه به وجود اختلافات با پیمانکار، نیمه کاره رها شده بود و با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان و برگزاری جلسات متعدد، روند تکمیل این نیروگاه تسریع شد.

بیرانوند افزود: شرکت‌های توانیر، گاز و توزیع نیروی برق اهواز ۱۰ روز مهلت دارند تا در مدت تعیین شده همکاری‌های لازم را برای ورود این نیروگاه به مدار برق استان انجام دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تصریح کرد: این نیروگاه در صورت تکمیل با ظرفیت اسمی تولید هفت و نیم مگاوات برق، وارد شبکه برق استان می‌شود که بخشی از مشکلات برق استان را مرتفع خواهد کرد.

 استاندار خوزستان پیش از این با بیان اینکه شبکه‌های غیرمجاز ماینر و پمپاژ غیرقانونی آب موجب افزایش مصرف برق در استان شده است گفت: در حال حاضر، مصرف برق در استان خوزستان به بیش از ۹ هزار مگاوات رسیده که این رقم در سطح کشور بی سابقه است.

به دلیل شدت گرما و صرفه جویی در مصرف برق کاهش ساعت اداری برای روز شنبه و تعطیلی دستگاه‌های اجرایی برای روز یکشنبه هفته جاری در استان همزمان با سراسر کشور اعمال شده است.

دادگستری خوزستان طی یکسال اخیر با فعال کردن ستاد اقتصاد مقاومتی در صدد راه اندازی واحدهای تولیدی راکد و جلوگیری از بیکاری کارگران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار