خطبه نماز جمعه باباحیدر:

نهاد نماز جمعه،مردمی‌ترین نهاد انقلابی کشور است

نهاد نماز جمعه،مردمی‌ترین نهاد انقلابی کشور است
امام جمعه بخش باباحیدر: نماز جمعه در تراز سه اصول توحید اقامت و جهاد قرار دارد و این اهمیت بالای نماز جمعه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۶۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بخیاری؛حجت الاسلام رحیمی امام جمعه بخش باباحیدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بیان داشت: نهاد نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد انقلابی کشور است که همه اقشار مردم را در بر می‌گیرد و اختصاص به مخاطبان خاصی ندارد، همچنین بیان کرد: پایگاه‌های نماز جمعه محل گفتگوی دینی و سیاسی و مطالبه‌گری انقلابی است.

وی، همچنان به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار گفت: در آن دیدار رهبری عزیز انقلاب اسلامی برای اینکه چه کسی در دولت آینده می‌خواهد میدان دار باشد شاخص‌ها و معیارهایی را بیان فرمودند که دولت و مجلس با تعامل باهم باید خود را موظف بدانند در تشکیل و بررسی کابینه دولت آینده این شاخص ها را با دقت در نظر بگیرند.

حجت الاسلام رحیمی، در پایان تاکید کرد:نماز جمعه در تراز سه اصول توحید اقامت و جهاد قرار دارد و این اهمیت بالای نماز جمعه را نشان می‌دهد.نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است؛ مرکز فرهنگی هر شهر، نماز جمعه است؛ البتّه شرایطی دارد که حالا بعضی از اینها را عرض خواهیم کرد. جایی است که آنجا هدایت‌گری انجام می گیرد؛ من تأکید می کنم این هدایت‌گری صرفاً هدایت‌گری سیاسی نیست، هدایت‌گری سیاسی و فرهنگی است. ما گمان نکنیم که اگر فرض کنید در فلان مسئله‌ی سیاسی روز که محلّ ابتلاء هم هست، دادِ سخن دادیم و حرف زدیم و مطالب خودمان را با بیان شیوا بیان کردیم، قضیّه تمام شد؛ نه، ما هدایت‌گری فرهنگی را از هدایت‌گری سیاسی بنیانی‌تر می دانیم؛ هدایت‌گری سیاسی خیلی لازم است و از آن نباید صرف نظر کرد، امّا هدایت‌گری فرهنگی و فرهنگ مردم، اخلاق مردم‌ مهم‌تر است‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار