معرفی عرصه های خدمت بسیج،طرح همگام با کشاورز

هدف اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی افزایش بهره‌وری و افزایش تولید با دانش روز است

هدف از اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی افزایش بهره‌وری و افزایش تولید از طریق انتقال دانش روز به کشاورزان و بهره ‌گیری ازظرفیت‌های اساتید و دانشجویان، مهندسین و بهره برداران بسیجی و گروهای جهادی است.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۷۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،توجه به الگوی کشت، اصلاح الگوی کشت، کاهش وابستگی به واردات محصولات کشاورزی،  دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی، بکارگیری دانش در بخش کشاورزی جزو تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بوده و شالوده و اساس فعالیت‌های سازمان  بسیج جامعه کشاورزی را تشکیل می دهد.

 امنیت غذایی ارتباط مستقیم و بسیار مهمی با امنیت ملی دارد و قطعا ً اگر کشوری در واردات محصولات غذایی نیازمند بیگانه باشد با مشکلات عدیده امنیتی نیز مواجه خواهد شد.

کشاورزی در راس امور است؛ مهمترین عملی که باید در ایران انجام بگیرد قضیه  احیای کشاوزری است؛ توجه به مراکز صنعتی نباید کوچکترین خللی به ضرورت رسیدن به امر خودکفایی کشاورزی وارد آورد، بلکه اولیت و تقدم این امر باید محفوظ باشد.

هدف طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با شناسایی کشاورزان  به خصوص کشاورزان پیشرو در مناطق توسط کارشناسان از طریق شناسنامه دار کردن این کشاورزان با ارائه فرم شناسایی کشاورزان و با اجرای نمونه برداری خاک برای این کشاورزان به عنوان کشاورزان الگو و پیشرو با آموزش علمی سازی کشاورزی و نظارت بر فعالیت کشاورزان و حمایت مؤثر و کارآمد با  ارائه بسته های حمایتی بذر گواهی شده، کودهای ریز مغذی و مکمل مایع و گرانوله به کشاورزان پیشرو به عنوان مزرعه الگوی نمونه در روستا اجرا شد که به نتایج مطلوبی در دو بخش کشاورزان رسیدند.

وظیفه اساسی دولت و دیگر قوا تلاش برنامه ریزی شده است  و بی وقفه برای خود کفایی بویژه در زمینه کشاورزی است. بزرگترین میراث امام راحل شعار ما می توانیم بود. ثمره این شعار پا به عرصه  مبارزه گذاشتن  قاسم سلیمانی‌هاست. سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کارهای بسیار مهم و کلیدی انجام داده و تولید شعار ما می‌توانیم در مبحث خودکفایی بوده است.

همه ما باید دست در دست هم دهیم تا کشورمان را به ساحل آرامش امنیت غذایی برسانیم تعریف ما از امنیت غذایی این است که دسترسی فیزیکی و اقتصادی تمام مردم درهمه اوقات به غذای حلال و طیب کافی و مغذی برای داشتن یک زندگی سالم و فعال و بر اساس ترجیحات غذایی که ضمن حمایت و حفاظت از منابع باید مفهوم امنیت ملی باشد.

هدف از اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی افزایش بهره‌وری و افزایش تولید از طریق انتقال دانش روز به کشاورزان و بهره ‌گیری ازظرفیت‌های اساتید و دانشجویان، مهندسین و بهره برداران نمونه بسیجی و دیگر گروهای جهادی است.

بسیج جامعه مهندسین کشاورزی توانسته است تعداد 58 کتاب موضوعی و محصولی را تولید نماید و 63 عنوان نرم افزار تخصصی را در اختیار علاقمندان قرار دهد و تعداد 580 تقویم کشاورزی بومی شده را در اختیار تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهد.

می توان با علمی سازی کشاورزی علاوه بر بالابردن سطح علمی کشاورزان سبب بالارفتن عملکرد در واحد سطح و تولید سالم  با کمک مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز به موفقیت چشمگیری در بخش کشاورزی داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار