خبرهای داغ:
آیت الله موسوی اصفهانی:

هدایتگری امام حسین(ع) برای بشر همیشگی است

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه قیام امام حسین(ع) را بسیار گسترده دانست و گفت: هدایتگری آن حضرت برای بشر همیشگی است به همین دلیل پیاده‌روی اربعین هر ساله گسترده‌تر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۹۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در جمع پاسداران سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به قیام عاشورا اظهار کرد: تاریخ کربلا گوشه‌ای از تاریخ تشیع و اسلام است که به صورت مستند به دست ما رسیده است.

وی ضمن تبیین خطبه امام حسین(ع) که در ابتدای حرکت ایشان به سمت کوفه بیان شده است، گفت: آن حضرت مرگ را مانند گردنبندی که بر گردن زنان جوان آویزان است، می‌داند و خود را بسیار مشتاق برای دیدار با اجدادش معرفی می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یکی از مقدمات شهادت را ایمان یقینی نسبت به آخرت دانست و گفت: ایمان به آخرت در بین رزمندگان دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود به طوری که آنان در شب‌های حمله از اشتیاق گریه می‌کردند و از خداوند طلب شهادت داشتند.

وی افزود: فرق اطاعت از اولیا الهی و طاغوت این است که اطاعت از ولی خدا همان اطاعت از خداست ولی اطاعت طاغوت اینطور نیست، پس کسانی که در راه امام حسین(ع) قدم برمی‌دارند باید از جان خود بگذرد.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: شرایط امروز نسبت به واقعه عاشورا و دشت کربلا تغییر کرده است اما اهداف همان اهداف است پس باید آمادگی لازم را در خود مهیا سازیم.

وی فلسفه قیام امام حسین(ع) را بسیار گسترده دانست و افزود: هدایتگری آن حضرت برای بشر همیشگی است به همین دلیل پیاده‌روی اربعین هر ساله گسترده‌تر برگزار می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) باعث دستگیری از همه افراد می‌شود به طوری که آن حضرت در جریان کربلا نیز برای هدایت دشمنان خود بسیار تلاش کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار