خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان لرستان:

۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به سربازان مهارت‌ دید ارائه شده است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه استان ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به سربازان مهارت‌دیده ارائه داده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۲۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
سردار نعمت‌الله باقری، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران لرستان گفت: مسابقه مهارت‌آموزی سربازان روز دهم مردادماه در سطح شهرستان‌ها و روز هجدهم مرداد در سطح لرستان برگزار و نفرات برتر این مسابقه به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

سردارباقری افزود: باتوجه به فرمان مقام معظم رهبری در بحث توجه به سربازان اتفاقات خوبی رخ داده است، و چند سالی است که در نیرو‌های مسلح موضوع مهارت‌آموزی سربازان در این راستا مورد توجه ویژه قرار گرفته‌است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ابراز داشت: همه سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند در پایان خدمت باید یک مهارت را بیاموزند.
وی یاد آور شد: همه سربازان باید توانایی‌های لازم را داشته باشند تا پس از خدمت سربازی شغلی برای خود ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: سربازان تقریباً یک‌ماه آموزش می‌بینند و در قدم بعدی نیز مهارت‌آموزی عملی در محیط کار اجرا می‌شود.
۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به سربازان مهارت‌ دید ارائه شده است
فرمانده سپاه استان ضمن تأکید برمهارت‌آموزی در خود نیرو‌های مسلح گفت: سربازان در جا‌های تخصصی به‌کار گرفته می‌شوند و پس از پایان خدمت سربازی دو سال سابقه کاری برایشان حساب می‌شود.
سردار باقری با بیان اینکه گواهی مهارت برای سربازان صادر خواهیم کرد گفت: این گواهی‌ها چکیده کاری از دستاورد‌های شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان است.
وی بر لزوم برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان تاکید داشت افزود: سربازان پس از خدمت بدون دغدغه می‌تواند وارد بازار کار شود.
فرمانده سپاه استان خاطر نشان کرد: مهارت آموزی امری مهم در راستای کاهش اشتغال است، لرستان جزء بیشترین استان‌های بیکاراست و این آموزش‌ها می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری استان کمک کند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: سربازان که مهارت دیده اند تسهیلات ۱۵۰ میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه در راستای ایجاد شغلی پایدار دریافت می‌کنند.
باقری افزود: ۱۲۰۰ سرباز را سال گذشته آموزش دادیم که یک سرباز از سپاه حضرت ابوالفضل (ع) نیز توانست در کشور رتبه اول تعمیر تلفن همراه را کسب نماید.
وی آموزش سرباز سهمیه سپاه لرستان را ۱۱۵۰ عنوان کرد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه یاد آور شد: در مرکز آموزشی سیدالشهدا در گام اول آموزش سربازان و در گام‌های بعدی برای خانواده‌های پاسدار و بسیجیان و استفاده عموم صورت خواهد گرفت و پس از ارائه آموزش‌ها در مرکز، آزمون به‌صورت آنلاین از داوطلبان و افراد آموزش‌دیده انجام می‌شود و افراد قبول‌شده مدرک مهارتی دریافت خواهند کرد.
وی به برگزاری آزمون در ۲۰ رشته مهارت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آمادگی جسمانی، حفاظت فیزیکی، کمک‌های اولیه، تعمیرات موبایل، برنامه‌نویسی، برق‌کاری ساختمان و خودرو، سرویس خودرو، تعمیر آبگرمکن، درب و پنجره‌سازی، خیاطی، نانوایی و آشپزی سنتی از جمله این رشته‌های آموزشی است.
سردار باقری بیان داشت: مرخصی تشویقی، اهدای جایزه نقدی و سفر‌های زیارتی برای سربازان در قالب آزمون‌ها در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار