معرفی الگوی موفق کارآفرینی؛

بانوی کار آفرینی آبدانانی 50 فرصت شغلی ایجاد کرد

پروانه درویشی، کارآفرین روستای جابر انصار از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان آبدانان توانسته با راه اندازی کارگاههای تولیدی و ایجاد صنایع دستی 50 فرصت شغلی ایجاد کند.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،"پروانه درویشی"، کارآفرین روستای جابر انصار  از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان آبدانان توانسته با راه اندازی کارگاههای تولیدی و ایجاد صنایع دستی 50 فرصت شغلی ایجاد کند.

"پروانه درویشی"بانوی کار آفرینی آبدانانی درخصوص نحوه آغاز فعالیتش در حوزه اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد : سالهاست که در بخش تولید صنایع دستی فعالیت می کردم که  تصمیم گرفتم کارم را توسعه دهم و زنان روستایی دیگر را نیز با خود همراه کنم بنابراین از سال ۹۱ با دریافت ۵۰ میلیون تومان وام فعالیت اقتصادی خود را در بخش صنایع دستی و کارآفرینی و با ایجاد یک کارگاه کوچک آغاز کردم.

وی با بیان اینکه ماهانه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان قسط پرداخت می کردم که با توجه به درآمدی که از کارگاه داشتم، بازپرداخت اقساط بسیار سنگین بود، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمانیکه با توانمندی من در بخش کارآفرینی آشنا شد، مرا به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرد و مورد حمایت این صندوق قرار گرفتم.

این کارآفرین روستایی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های بین المللی و ملی صنایع دستی متعددی شرکت و محصولات و صنایع دستی را عرضه کرده ام، گفت: اکنون در قالب کارگاهی 30 رشته هنری از جمله گلیم بافی، حصیربافی، قالیبافی، گیوه، معرق و مشبک، کارهای فلزی ضایعات، سوزن دوزی به ایجاد اشتغال برای زنان روستایی پرداخته ام.

وی از بازار فروش صنایع دستی و دغدغه هایش در حوزه فروش گله داشت و تصریح کرد: بخشی از فروش محصولات از طریق معرفی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، فروش در شهرستان آبدانان، شرکت در نمایشگاه های مختلف انجام می شود اما همچنان در بخش عرضه محصولات و بازار فروش با مشکلاتی مواجه هستیم.

درویشی درخصوص معرفی محصولات و صنایع دستی روستای جابر انصارادامه داد : معرفی صنایع دستی و محصولات بیشتر از طریق اداره کل صنایع دستی استان ایلام و شهرستان آبدانان و رسانه ملی صورت می گیرد.

این کارآفرین روستایی با بیان اینکه در قالب صنایع دستی تلاش کرده ایم تا آداب و رسوم و فرهنگ منطقه را به تصویر بکشیم و صنایع دستی آینه فرهنگ و رسوم منطقه مان باشد، افزود: با استفاده از این صنایع برای20 نفر به طور مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده ام.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار