خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

تلاش بانوی روستای تجرک فامنین برای افزایش سواد قرآنی اهالی روستا

همدان-فعال قرآنی اهل روستای تجرک فامنین از تلاش‌های خود در پایگاه بسیج روستا برای افزایش سواد قرآنی اهالی و کودکان و نوجوانان روستا می‌گوید.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۹۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مریم قربانی ساکن روستای ینگجه بخش تجرک شهرستان فامنین است که فعالیت خود از را پایگاه شهیده افضل روستای ینگجه از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد.

این فعال قرآنی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه روستای ما از دورافتاده‌ترین روستاهای شهرستان فامنین محسوب می‌شود، گفت: با توجه به این امر دسترسی به همه امکانات به خصوص امکانات خدمت‌رسانی، آموزشی وغیره سخت است.

وی با اشاره به اینکه طی چندین سال حضور در بسیج فعالیت‌های مختلفی داشتم، افزود: همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و خدمت رسانی به اهالی روستا در راستای محرومیت‌زدایی بوده است.

قربانی عنوان کرد: در قالب گروه‌های جهادی توزیع بسته‌های معیشتی، سیسمونی، لوازم التحریر، جمع آوری کمک برای خرید وسایل برای نیازمندان و... را داشتیم، همچنین برگزاری حلقات صالحین در گروه‌های سنی مختلف، مراسمات ملی و مذهبی و دیگر فعالیت‌های قرآنی انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین فعالیت ما در راستای برگزاری کلاس‌های قرآن بوده که در زمینه روخوانی، روانخوانی، تجوید و تفسیر درهمه سنین، خواندن ترجمه و حفظ جزء ۳۰ توسط حلقات کودکان و نوجوانان و شرکت آنان در مسابقات قرآنی است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه این کلاس‌ها تاثیر بسزایی در روند  افزایش سواد قرآنی اهالی روستا داشته است، گفت: با توجه به این اقدامات من و یکی از سرگروه‌های صالحین که به صورت جهادی در روستاهای اطراف نیز در راستای راه‌اندازی برنامه‌های قرآنی و جهادی فعالیت داشته، پایگاه ما در سال ۱۳۹۵ در سومین جشنواره مالک اشتر حائز رتبه برتر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار