خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری خبر داد

اعزام ۲۰۰ زائر نهاوندی به اردوی راهیان نور غرب کشور

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از اعزام ۲۰۰ زائر از اقشار مختلف مردم شهرستان نهاوند به اردوی راهیان نور غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۳۳۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: راهیان نور بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور برای آشنایی عموم جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است و مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور از نقاط حماسی و یاد آور روزهای سخت دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: زائران اردوی راهیان نور در قالب یک سفر دو روزه یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی را زیارت خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کاروان راهیان نور در یادمان شهدای زریوار حضور پیدا خواهند کرد که این يادمان یادآور رشادت‌های سرداران شهید چمران و متوسلیان در سالهای شروع جنگ تحمیلی است.

وی تصریح کرد: کاروان راهیان نور نهاوند همچنین از یادمان شهدای مظلوم سیرانبند بانه، محل شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و برادرش مجید در جاده بانه به سردشت، یادمان بولفت و دوپازا و باشگاه افسران در شهر سنندج بازدید خواهند کرد.

مختاری در ادامه در خصوص بازدید کاروان راهیان نور از باشگاه افسران سنندج بیان کرد: این یادمان نماد مقاومت و ایستادگی پیش مرگان مسلمان کُرد در استان کردستان و یادآور رشادت‌های پاسداران و نیروهای ارتش در سال ۱۳۵۹ و از نقاط حماسی و یادمان های دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کاروان راهیان نور نهاوند از یادمان والفجر ۴ بازدید خواهند کرد، اظهار کرد: عملیات والفجر ۴ یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود به‌منظور تصرف منطقه شیلر که با حضور ارتش و سپاه طراحی شده بود و فرماندهی و هدایت عملیات را قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بر عهده داشت و منجر به آزادسازی بخشی از خاک ایران اسلامی در سال ۱۳۶۲ شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کاروان راهیان نور نهاوند همچنین از مناطق طبیعی و دیدنی سنندج و مریوان، بازار و دریاچه زریوار مریوان، قرآن نگل در سروآباد بازدید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ زائر نهاوندی از حوزه های مقاومت ناحیه نهاوند در قالب ۴ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه آمبولانس، دو خودروی تاکتیکی روز سه‌شنبه نهم مرداد عازم مناطق غرب و شمال‌غرب خواهند شد که در این کاروان روحانیون و راویان نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار