مدیرکل انتقال خون استان مرکزی

ذخیره خون در مرکزی ۸.۳ روز است

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اکنون وضعیت ذخیره خونی در استان ۸.۳ روز است که در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۲۴.۳ درصد افزایش اهدای خون در استان داشتیم.
کد خبر: ۹۶۱۷۳۵۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ریتا ظهیری مدیرکل انتقال خون استان مرکزی شامگاه گذشته در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز اهدای خون، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی خونگیری در استان گفت: امسال ۱۸ هزار و ۱۰۸ نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۱۷ نفر واجد شرایط اهدا بودند.
وی دو هزار و ۳۰۵ نفر را مراجعه‌کنندگان باراولی در سال جاری اعلام کرد و افزود: همچنین میزان اهداکنندگان خانم در استان ۸۹۴ نفر بوده است. در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال نیز ۴ هزار و ۳۴ نفر خون اهدا کرده‌اند که انتظار است این آمار افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه انتقال خون استان تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی استان را تأمین کرده است، گفت: آزمایشگاه تخصصی غربالگری در استان مرکزی مجدد راه‌اندازی شده و نیازی به استان‌های همجوار نداریم.
ظهیری با شاره به راه‌اندازی اتوماسیون گروه بندی خونی در استان گفت: با این اقدام گروه‌های خونی کمیاب و نایاب در خود استان تشخیص داده می‌شود.
وی با اشاره به مصوبه سفر شهید جمهور به استان مرکزی افزود: در سفر شهید رئیسی به استان، ایجاد یک سردخانه استراتژیک پلاسما در اراک مصوب شد که با تحقق این مهم، استان مرکزی به قطب انتقال خون غرب و جنوب غربی کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به افتتاح پایگاه انتقال خون شهرستان خمین تصریح کرد: این پایگاه با مساعدت و کمک مالی ۱۲۰ میلیارد ریالی یک خیر حوزه سلامت ساخته شد و سازمان انتقال خون نیز ۴۰۰ میلیارد اعتبار برای خرید تجهیزات هزينه کرد . 

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: امسال استان مرکزی ۱۰۶ روز در وضعیت سبز به لحاظ  قابلیت ارسال خون و فرآورده‌های خونی به سایر استان‌ها قرار داشت.
ظهیری به میزان ذخایر خونی استان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت ذخیره خونی در استان ۸.۳ روز است که در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۲۴.۳ درصد افزایش اهدای خون در استان داشتیم اما با توجه به گرمای بیش از حد و تعطیلات در تابستان، میزان اهدای خون نسبت به مشابه پارسال۱۶.۶ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار