گزارش بسیج/بحران آب

گلایه شهروندان از تداوم اُفت فشار آب در شهر مهرگان

گلایه شهروندان از تداوم اُفت فشار آب در شهر مهرگان
محسن آخوندی اظهار کرد: گرما و افزایش محسوس دما نسبت به سال‌های گذشته یکی از دلایل شرایط موجود است.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۷۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

قزوین_ به گزارش بسیج، بحران کم آبی در روزهای گرم سال نمود بیشتری پیدا می‌کند و در این میان ساکنان شهر مهرگان قزوین با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر بیشتر از شهرها و روستاهای استان قزوین با کمبود آب شرب روبرو هستند.

اکنون تنش آبی از مهمترین مشکلات مردم شهر مهرگان در استان قزوین همزمان با ایام گرم سال است و فشار نامناسب آب به علت کمبود شدید منابع آب از جمله مشکلات این شهر و ساکنان این واحدها در فصل گرما می‌باشد و ساکن شدن تعداد زیادی جمعیت در این منطقه مشکل آب را به یک مسئله اساسی در شهر مهرگان تبدیل کرده است.

افت فشار آب در روزهای اخیر یکی از مشکلاتی است که  ساکنان طبقات بالا را با مشکل اساسی مواجه نموده، افت فشار آب در این چند روز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ساکنین این منطقه شده و مشکلاتی از جهت  استحمام، آشپزی، شستشو  برای خانواده‌ها بویژه افرادی که در خانه بچه کوچک و افراد سالمند دارند را به وجود آورده است.

 از طرفی به دلیل گرمای شدید هوا هم امکان استفاده از کولر با توجه به قطعی یا افت فشار آب امکان‌پذیر نمی‌باشد و در بسیاری از ساعات شبانه روز خانواده‌ها از داشتن آب برای انجام کارهای روزمره خود محروم هستند و از مسئولین و نهادهای متولی درخواست رسیدگی و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکل را دارند.

 در همین راستا، محسن آخوندی بخشدار محمدیه درباره مشکلات بوجود آمده، در گفتگو با بسیج بیان کرد: طی روزهای اخیر در تأمین آب برخی شهرهای بخش بویژه مهرگان اخلال ایجاد شده و سطح مخازن کاهش پیدا کرده که با تلاش ماموران پرتلاش آبفا امیدواریم این مشکل بزودی  رفع و مخازن به تدریج آبگیری و پُر شوند تا شرمنده مردم نشویم.

آخوندی علت پائین آمدن مخازن آب را گرمای شدید هوا و بالا رفتن مصرف آب طی روزهای اخیر اعلام کرد و افزود: اُفت فشار آب و بعضا قطعی‌های آب در برخی مناطق شهری از جمله مهرگان، شریف آباد، بیدستان و برخی مناطق محمدیه موجب کلافگی شهروندان در اوج گرمای بی‌سابقه هوا شده و مردم از تداوم اُفت فشار آب گلایه دارند و با مذاکراتی که با مدیران آبفا شهرستان و بخش داشتیم، در تلاش شبانه روزی هستند مشکلات را رفع و با تدابیر مدیریتی نارضایتی ها را کاهش دهند.

بخشدار محمدیه تصریح کرد: همه چاه های موجود در بخش به غیر از یک چاه که به علت نقص فنی بوجود آمده از مدار خارج شده ، فعال هستند؛ اما مصرف بالای آب اجازه افزایش سطح مخازن را نمی دهد و از مردم تقاضا داریم در مدیریت مصرف همکاری لازم را داشته باشند تا ماموران آبفا بتوانند در همه مناطق کمبودها را برطرف کنند.

آخوندی با بیان اینکه از وضعیت نامناسب آب در استان خبر داریم، از مدیران آبفا استان تقاضا کرد باتوجه به جمعیت متراکم ساکن در بخش محمدیه بویژه مهرگان که جمعیت بخش را به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسانده است، از طریق خط شرق قزوین کمک کنند تا کمبود شدید آب در بخش محمدیه مرتفع شود.

به گزارش بسیج، نیاز است تا مردم برای دستیابی به شرایط مفید جهت بهره مندی از آب شرب، از فرهنگ مصرف آب پیروی کنند و به همان اندازه مسوولان برای رفع این معضل مهم تدابیر کارشناسانه اتخاذ نمایند. 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار