مدیر اجرایی هیئت رزمندگان استان قروین در تشریح برنامه های هیأت احباب الرضا(ع)؛

خدمات دهی هیات رزمندگان قزوین در قالب ۶ موکب به زائران اربعین حسینی در کشور عراق

خدمات دهی هیات رزمندگان قزوین در قالب ۶ موکب به زائران اربعین حسینی در کشور عراق
کاظمی عنوان کرد: هیئت رزمندگان استان قزوین در مسیر نجف به کربلا با ۶ موکب به زائران اربعین حسینی  خدمات ارائه می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۶۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹

قزوین_ مرتضی کاظمی در نشست خبری در جمع رسانه های جمعی استان با اشاره به برنامه های این هیات در پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: این هیات فعالیت خود را در خدمات رسانی به زائران حسینی از سال ۹۵ آغاز کرده و تا کنون ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این هیات ازجمله گروه‌هایی است که برای میزبانی از خیل عزاداران حسینی اربعین از دهه اول محرم دست‌به‌کار شده‌ تا شرایطی را برای آسایش این افراد در ایام پیاده‌روی اربعین در حد توان و سرمایه خود فراهم کنند.

کاظمی ادامه داد: تمام سعی ما این است که همایش پیاده رویی اربعین حسینی پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در کربلا به بهترین وجه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور هیات رزمندگان استان از ۱۹ مرداد ماه فعالیت خود را رسماً آغاز و تا پنجم شهریور به خدمات دهی خواهد پرداخت .

این مسوول با تاکید براینکه تمام هزینه های خدمات دهی به زائران از طریق مشارکت خیران و کمک های مردمی تامین می شود ، افزود : در همین راستان هیات رزمندگان قزوین با همکاری بویین زهرا  در عمود ۲۱۰ مستقر خواهند بود و همچنین هیات رزمندگان تاکستان در عمود ۵۲۷، هیات رزمندگان قاقازان در عمود ۵۴۷ و هیات رزمندگان اقبالیه در عمود ۹۴۶  به زوار اربعین و عاشقان حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان استان قزوین با اشاره به فعالیت موکب احباب الرضای هیئت رزمندگان قزوین در عمود ۲۱۰ تصریح کرد: در این موکب ۶۸ خادم حسینی به زوار حسینی خدمت می‌کنند که از این تعداد ۱۸ نفر خانم هستند .

وی تاکید کرد: ارائه خدمات فرهنگی در قالب مراسم مذهبی، مراسم انس با قران، حضور ۵ طلبه و روحانی برای پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی از جمله برنامه‌های این موکب است.

کاظمی با بیان اینکه در این موکب در شبانه روز به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات اسکان ارائه می‌شود، تاکید کرد: طبخ و توزیع  غذای گرم در سه وعده  و ۱۰۰ هزار میان وعده در طول ۱۴ روز  نیز در میان زوار حسینی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواکب یاد شده علاوه بر خدمات رفاهی و پذیرایی از زائرین اباعبدالله (ع) خدمات فرهنگی هم به ایشان ارائه می‌کنند، یادآور شد: از جمله این خدمات رفاهی می‌توان به برپایی خیمه معرفت، سخنرانی و عزاداری اشاره کرد.

این مسوول از عموم مردم و خیران خواست تا هیات رزمندگان اسلام استان را برای اجرای برنامه‌های بصیرتی و معرفتی یاری دهند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار