خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

عرضه ارز اربعین در ۷ بانک عامل خراسان جنوبی

طالب گفت: ۷ بانک استان برای عرضه ارز اربعین به میزان هر نفر ٢٠٠ هزار دینار عراق از ۸ مرداد به صورت حضوری در شعب یا با استفاده از درگاه‌های غیر حضوری آمادگی دارند.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد اربعین استان، گفت: متولدان یکم شهریور ۱۳۹۸ به بعد می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند که برای افراد ۵ تا ۱۵ سال با ارائه شناسنامه و برای افراد بالای ۱۵ سال با ارائه کارت ملی امکان‌پذیر است

طالبی در خصوص ارز مورد نیاز موکب‌ها هم برای خرید‌های ضروری در کشور عراق گفت: پیگیری و نشست‌هایی در داخل استان و همچنین از طریق ستاد اربعین کشور انجام و راهکار‌هایی هم در این خصوص ارائه شده است

وی گفت: اتباع خارجی نیز تا ۲۷ مرداد، با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از طریق سامانه سهما اقدام به ثبت نام برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: اعزام اتباع خارجی مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیر مقیم از مرز چذابه خواهد بود.

وی با اشاره به تامین انواع زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفاه حال زائران گفت: در حال پیگیری هستیم تا سرویس‌های بهداشتی که مورد نیاز زائران در کشور عراق است را بتوانیم از ظرفیت‌های استان‌های همجوار و از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با استان کرمان انجام داده‌ایم تامین کنیم.

طالبی با اشاره به اعلام نرخنامه اتوبوس‌های ویژه اربعین هم گفت: مبلغ اعلام شده به صورت رفت و برگشت ۱۲۰ میلیون تومان است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز تخفیف‌هایی را منظور کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص پرواز مستقیم از فرودگاه بیرجند به شهر نجف گفت: پیگیری‌هایی با شرکت هواپیمایی ایروان انجام شده و مسئولان استان باید با تشکیل جلساتی زمینه را برای پرواز هوایی زائران فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی برای تامین اقلام مورد نیاز مانند آرد برای پخت نان در مواکب پیش بینی شده است افزود: آمادگی داریم تا این اقلام را با قیمت دولتی در اختیار موکب‌ها قرار دهیم.

طالبی در خصوص اینترنت مورد نیاز سایت کاظمین هم گفت: برای موکبداران از طریق شرکت مخابرات به ما قول داده شده که در اختیار موکبداران قرار خواهد گرفت و برای زائران هم مبلغی قرار است به مخابرات استان تخصیص داده شود که در کشور عراق اینترنت اجاره و خریداری شود.

وی در خصوص تامین تانکر‌های مورد نیاز در مواکب استان در کشور عراق هم گفت: قرار شد شرکت آب و فاضلاب استان ۲ تانکر ۱۰ هزار لیتری در اختیار ستاد قرار دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: برای رفاه حال زائران، ۲۵ هزار متر مربع سایبان به همت مردم خراسان جنوبی خریداری و در کشور عراق در حال نصب است.

جوینده افزود: با توجه به دمای ۵۵ تا ۶۰ درجه پیش بینی شده در ایام اربعین، ۲۰۰ پنکه مهپاش نیز از سوی استان خریداری و در مراسم اربعین نصب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار