گسترش کمّی و کیفی گروه‌های جهادی تخصصی حقوقی

با توجه به رویکرد تخصصی بسیج، سازمان بسیج حقوق دانان در سطح استان متشکل از حقوق یاران معتقد بر ارزش‌های اسلامی با تکیه بر اندیشه امامین انقلاب در راستای احیای حقوق عامه و ترویج حقوق بشر اسلامی انجام وظیفه می کند
کد خبر: ۹۶۱۷۹۴۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

محمد خدا بخش مسئول قشر بسیج حقوقدانان سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان بیان داشت:گسترش کمّی و کیفی گروه‌های جهادی تخصصی حقوقی از دیگر رویکردهای ما می باشد و به دنبال توسعه شبکه خیرین برای آزادسازی زندانیان هستیم همچنین تربیت حقوق دانان انقلابی را نیز در دستور کار داریم.

وی تأکید کرد: در معاضدت عمومی کمک و سرکشی به خانواده های نیازمند، کمک به ایجاد اشتغال و ارائه خدمات عمومی و در معاضدت تخصصی نیز برپایی میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر در بستر مساجد برای خدمت رسانی به مردم از اولویت های اصلی ما است.

خدا بخش افزود: در این میزها حقوق دانان جهادگر، تنظیم صحیح قرارداد، لایحه نویسی، ثبت اسناد، میانجی گری، رفع موانع حقوقی، صلح و سازش، معاضدت قضایی و آموزش همگانی حقوق و حقوق آموزی و… پیش بینی شده است که طرح ملی آموزش حقوقی هم در دل این طرح نهفته است و با فقر حقوقی مبارزه می کند.

وی تصریح کرد: هر جایی که قانونی بر زمین مانده مطالبه گر خواهیم بود تا قوانین به خوبی اجرا شود.

مسئول قشر بسیج حقوقدانان سپاه استان ادامه داد:تربیت حقوقدانان و حقوق یاران تراز انقلاب اسلامی و شبکه سازی حقوقدانان و حقوق یاران و احیای حقوق عامه و تحقق عدالت اجتماعی و ...  از دیگر اهداف بسیج حقوق دانان است و همچنین خدمت رسانی در قالب میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر به طرقی از جمله معاضدت و خدمات تخصصی حقوق یاران جهادگر از طریق مشاوره حقوقی و لایجه نویسی و وکالت و ثبت ازدواج و سرکشی از خانواده زندانیان  از جمله فعالیت های حقوق دانان جهادی است.
وی با اشاره به ضرورت نامگذاری روز ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به عنوان روز بسیج حقوق دانان، بیان داشت:یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای حقوق بشر اسلامی و حفظ کرامت انسان‌ها بوده است که منشا توجه به حفظ حقوق مسلمانان و مستضعفان عالم شده است و بی شک وضع بسیاری از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم تضمین کننده حفظ حقوق بشر واقعی و دفاع از کرامت انسان‌ها و حتی اقلیتهای مذهبی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار