با حضور جانشین فرمانده سپاه استان البرز؛

نشست قراگاه امنیت غذایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد

نشست قرارگاه امنیت غذایی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور سردار کرمی جانشین فرمانده سپاه استان البرز و مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور، برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۰۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، نشست قرارگاه امنیت غذایی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور سردار کرمی جانشین فرمانده سپاه استان البرز، ریاست جهاد کشاورزی استان و معاونین و روسای جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، معاونین و اقشار عضو قرارگاه و مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور، فرماندهان نواحی و اعضای قرارگاه شهرستان‌ها برگزار شد.

سردار کرمی جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، به تاثیر بخش کشاورزی در پایداری استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ایجاد امنیت غذایی، که زمینه ایجاد امنیت روانی کشور بوده پرداخته و نقش و تاثیر راهبردی این موضوع در روابط بین المللی را اساسی دانست و بیان کرد: خودکفایی در این مقوله باعث قدرتمندی اقتصادی، سیاسی، نظامی می‌شود و در واقع غذا، اسلحه استراتژیک و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی؛ لازمه‌ی تامین امنیت غذایی، حفظ امنیت، عزت و اقتدار ملی است.

وی به همکاری، هماهنگی و هم افزایی بین اعضای قرارگاه جهت برنامه ارتقاء بهره وری در محصولات راهبردی، دام سبک و اجرای بهینه این موضوع در سطح استان پرداخت.

محمد یوسف کولیوند دبیر قرارگاه امنیت غذایی و مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه استان البرز، به توجیه اهداف این قرارگاه و پیامد‌های موثر اجرای این برنامه در سطح استان و شهرستان‌ها پرداخت.

اسکندری مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور، به نتایج مناسب برنامه ارتقاء بهره وری در سطح کشور و بررسی اهداف و دورنمای این برنامه پرداخت.

بازدار مسئول جهاد کشاورزی استان البرز، با اشاره به توجه‌ی ویژه به بخش کشاورزی مخصوصا روستاها، خواستار هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی جهت ارتقاء شاخص‌های کشاورزی استان شد.


گفتنی است، در این جلسه مقرر شد، دستگاه‌های متولی استانی و معاونت‌ها و اقشار و فرماندهان نواحی و بسیج مساجد و محلات و جهاد کشاورزی شهرستان ها، اقدامات اساسی جهت کمک به طرح ارتقاء امنیت غذایی با کانون‌های شهرستانی انجام شود و در شناسایی و معرفی مربیان و تیم‌های جهادی، آموزش مربیان، پشتیبانی لجستیکی و تشکیل ستاد رفع محدودیت قبل از هر مرحله زراعی، را به عمل آورند و نتایج و اقدامات در قرارگاه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار