خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

جامعه عشایری نقش ارزنده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد/ خون شهید هنیه مسیر مقاومت را هموارتر و مستحکم‌تر کرد

همدان-استاندار همدان همدان به نقش ارزنده جامعه عشایری در امنیت غذایی کشور و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره  کرد و گفت: جامعه عشایری با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۲۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در همایش تجلیل از شبانان، گلهداران و دامداران عشایر استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت شهادت مجاهد بزرگ اسلام شهید اسماعیل هنیه با بیان اینکه بار دیگر دشمنان یکی از مجاهدان راه خدا را به شهادت رساندند، اظهار کرد: این مجاهد بزرگ عمری را در مصاف با دشمنان صهیونیستی و دشمنان بشریت در مبارزه و جهاد و مرد خستگی ناپذیر بود.

وی با تاکید بر اینکه خون شهید هنیه راه و مسیر مقاومت را هموارتر، مستحکم‌تر و یاران و سربازان مقاومت را بیشتر خواهد کرد، گفت: این تصور باطلی است که دشمنان با به شهادت رساندن فرماندهان و سران مقاومت تلاش می‌کنند تا حرکت مقاومت را از جوشش بیندازند، به طور قطع این حرکت وجوشش خروشان‌تر خواهد شد و نابودی اسرائیل را نزدیک‌تر خواهد کرد.

استاندار همدان به نقش ارزنده جامعه عشایری در امنیت غذایی کشور و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: جامعه عشایری با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تامین امنیت غذایی اهتمام دارند.

وی با تقدیر از تلاش‌های ارزنده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران اقدامات بسیار خوبی در بحث آبرسانی در استان انجام داده و دو تفاهم‌نامه با قرارگاه منعقد شد که طبق تفاهم‌نامه اولیه آبرسانی به ۱۶۰ روستا بود که تقریباً تکمیل شده و تفاهم‌نامه دوم ۲۰۰ روستا بوده که با پیشرفت ۸ درصدی در حال اجرا است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در استان ۱۴ هزار نفر جمعیت عشایری ثبت شده‌ است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان در اختیار عشایر بوده که ۲۰ درصد از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی به خدمات ارائه شده به عشایر استان نیز اشاره و بیان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۳۶ هزار دز واکسن برای دام عشایر تصویب شده است.

استاندار همدان تسهیلات کم بهره به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۴۲ هزار نفر در سال و در اختیار قرار دادن ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی را از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان برشمرد و اظهار کرد: اختصاص یک هزار و ۲۵۰ تن آرد یارانه‌ای، توزیع آب شرب بهداشتی با ۴.۵ میلیارد تومان هزینه و  توزیع سوخت به میزان ۱۹۸ هزار لیتر در بین عشایر از دیگر خدماتی است که به عشایر استان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۸ مورد اردوی جهادی برای عشایر نیز برگزار شده است، یادآور شد: پروژه‌های راه روستایی، آبخیزداری، مسکن روستایی، مدرسه‌سازی برای محرومان و روستاها و اشتغال‌زایی توسط قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌‌زدایی سپاه پاسداران در استان  برای جامعه عشایری استان نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار