خبرهای داغ:
مثبت سوژه/روایت یک مادر بسیجی فرهنگی جهادگر؛

شیرین ترین لحظات زندگی خانواده پنج نفره ما، در اردوهای جهادی می گذرد

شیرین ترین لحظات زندگی خانواده پنج نفره ما، در اردوهای جهادی می گذرد
گزارش خواندنی بسیج از یک بانوی فرهنگی جهادگر که مدیر گروه جهادی پرتلاش «شهید حجت اسدی» است و به همراه همسر و سه فرزندش برای خدمت به مردم، دست در دست یکدیگر تلاش می کنند.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۷۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶

قزوین_ به گزارش بسیج، ویژگی‌های مهمی که در شخصیت‌‌های زنان مشاهده می‌کنیم، پذیرفتن هم‌زمان چند نقش و مسئولیت بدون حذف هریک به نفع دیگری است. زنانی که ‌هم‌زمان هم مادر هستند و هم با توجه به تخصص و توانمندی‌های خود، در نقش‌هایی مانند پشتیبانی و پرستاری و امدادگری، معلمی می پردازند، می تواند الگویی موثر برای سایرین باشد. چرا که این کار و تلاش مختص بیرون از خانه‌ها نبوده؛ بلکه زنان برای تأمین مخارج زندگی، دوشادوش مردان به فعالیت در جامعه می پردازند. 

فعالیت بانوان در گروه های جهادی، جلوه دیگری از فعالیت بانوان در عرصه اجتماعی است. بخش مؤثر و فرهنگی این گروه‌های جهادی را بانوان جهادگر تشکیل می‌دهند، بانوانی که کنار تمام فعالیت‌های جهادی برای رفع محرومیت معیشتی با اتکا بر اصل تربیت اسلامی، پیگیر بحث آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و توانمندسازی قشرهای دیگر هستند تا کمکی به رفع فقر فرهنگی این مناطق کرده باشند.

بانو زینب محمدبیگی سلخوری یکی از این بانوان فعال و جهادگر است. زینب محمدبیگی سلخوری، مادری مهربان و الگو برای فرزندانش، همسری همراه برای مرد خانه و بانویی پرتلاش در عرصه اجتماع است که فعالیت های اجتماعی وی در عرصه جهاد و شغل وی در عرصه آموزش و پرورش، هیچ خللی در نقش مادری وی وارد نکرده بلکه این توانمندی ها او را الگویی برای سایر اعضای خانواده تبدیل کرده و آنها را نیز پای کاری جهادی کشانده است.

زینب بانو در گفتگو با بسیج، خود را چنین معرفی می کند؛ من، زینب محمدبیگی سلخوری، متولد خرداد ماه سال ۶۷، دارای کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی و همچنین کارشناسی شیمی، مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی هستم و به حرفه مقدس معلمی مشغولم. دارای سه فرزندم و فرزند کوچک سه ساله است. ۱۵ سال است که در عرصه جهاد فعالیت می کنم و چندین سابقه مدیریتی گروه های جهادی را نیز برعهده داشتم. سابقه بسیج بنده مربوط به سال ۸۳ است که وارد بسیج دانش آموزی شدم و تا امروز بعنوان یک بسیجی جهادگر فعالیت می کنم. 

بهترین و شیرین ترین لحظات زندگی خانواده پنج نفره ما، در اردوهای جهادی می گذرد

خانم محمدبیگی بهترین لحظات زندگیش را حضور در اردوهای جهادی عنوان می کند و چنین می گوید: بهترین و شیرین ترین لحظات زندگی خانواده پنج نفره ما، در اردوهای جهادی می گذرد. این اردوها برای فرزندانم بسیار خاطره انگیز است و آنها همراه با من در همین اردوهای جهادی رشد کرده اند و به طور کامل به مفهوم جهادی و اقدام جهادی واقف هستند. با اطمینان می گویم که فرزندانم دارای روحیه جهادی هستند و تلاش می کنند تا هر چیزی را که فراگرفته اند به هم سن و سال های خود بیاموزند. 

اردوهای جهادی ما، خانواده محور است

ما اردوهای جهادی مان را به صورت خانوادگی برگزار می کنیم. من به همراه همسر و فرزندانم در اردوها حضور داریم و این امر محور فعالیت های اردوگاه جهادی ما شده به طوری که تمام دوستانی که در اردوگاه فعالیت می کنند، خانواده محور هستند و تمام فعالیت ها و حضور جهادگران در گروه جهادی پرتلاش شهید حجت اسدی، خانواده محور است. به طوری که هر کدام ما با خانواده وارد عرصه جهاد می شویم و هر کدام، یک گوشه کار را بر عهده می گیرند و فعالیت های ما در حوزه خانواده است و همین امر لحظه های خوشی را برای همه ما رقم می زند. 

نامگذاری گروه بنام «شهید حجت اسدی»

وی از فعالیت گروه جهادی شهید حجت اسدی می گوید: ما از زلزله سردل ذهاب به طور منسجم شروع به فعالیت کردیم. پس از شهادت شهید حجت اسدی، نام گروه به نام بلند «گروه جهادی شهید حجت اسدی نامگذاری شد. عرصه های فعالیت گروه بسیار گسترده است. خدمت به مردم عزیز از زلزله سرپل ذهاب، سیل کرمانشاه، سیل الموت بخشی از فعالیت گروه جهادی ماست. پیش از شیوع کرونا، در روستاهای شنازند، سنجانک، اروس آباد، منطقه کوهین، فعالیت های جهادی مختلفی از سوی جهادگران گروه اجرا شد. 

از زلزله سرپل ذهاب تا اردوی جهادی در «رمین چابهار»

با شیوه کرونا نیز، دو پایگاه از طریق گروه جهادی شهید حجت اسدی، برای تست کرونا و همچنین تزریق واکسن کرونا برپا شد. دو اردوی جهادی در منطقه «رمین چابهار» با محوریت فعالیت های عمرانی، فرهنگی، علمی، ورزشی و پزشکی در سطح گسترده برگزار کردیم که کادر تخصصی پزشک، دندانپزشک و اقلام دارویی در این اردو همراه ما بودند. در هر یک از این اردو ۱۵ روز ارائه فعالیت داشتیم.

از احصا مشکلات روستاها تا اجرای برنامه های محرومیت زدایی

ارائه خدمات دندانپزشکی در جامعه کارگری استان با استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر اقدامات ما بود. همچنین حضور ۶ ماهه در روستای اروس آباد جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی از دیگر اقدامات جهادی گروه بود. در حال حاضر نیز منطقه کوهین و حدود ۵۷ روستای تابعه، پایلوت فعالیت های جهادی گروه جهادی شهید حجت اسدی است. این اقدامات در روستای شنازند، سنجانک، بکندی، کوهین و آقابابا اجرا شده و در حال حاضر در پی احصا مشکلات سایر روستاهای این منطقه جهت ارائه خدمات هستیم.

از استعدادیابی ورزشی تا اجرای فن بیان برای بچه های روستاهای هدف 

این بانوی پرتلاش جهادگر در ادامه با اشاره به چشم انداز گروه در آینده می گوید: چهارم و پنجم مردادماه یک اردوی جهادی برگزار کردیم و بنا داریم تا پاییز جاری نیز دو اردوی جهادی دیگر برگزار نماییم. همچنین اجرای برنامه های مقطعی همچون اجرای جشن تکلیف برای دختران ۹ ساله منطقه کوهین، برگزاری جشنواره ورزشی و استعدادسنجی از دیگر برنامه های گروه در کنار سایر اقدامات در حال اجراست.

یکی از اقدامات گروه، استعدادیابی ورزشی است. ما به طور متمرکز با موسسه«روشا» در تهران که زیرمجموعه دانشگاه تهران می باشد، تست های استعدادیابی علمی دنیا را برای جامعه هدف انجام دادیم که نتایج خوبی حاصل شده است.

این استعدادیابی همچنان ادامه دارد و طی روزها ۴ و ۵ مردادماه استعدادیابی ورزشی جامعه هدف با حضور اساتید برتر ورزشی انجام شده و یک نفر بعنوان دروازه بان به باشگاه معرفی شده است. همچنین بنا داریم در آبان‌ماه سال‌جاری یک جشنواره ورزشی برگزار نماییم که محوریت آن استعدادیابی بچه ها در رنج های مختلف سنی در مناطق محروم است. در ادامه حضور پزشکان و دندانپزشکان در این مناطق، برگزاری دوره های علمی برای دانش آموزان روستاهای هدف با حضور دو شبکه فرهنگیان متشکل از فرهنگیانی که در قالب گروه های جهادی می باشند، با هدف تقویت بنیه علمی و درسی دانش آموزان از دیگر اقدامات گروه جهادی شهید حجت اسدی است.

زینب بانو، از برگزاری کلاس های فن بیان، مسابقات کتابخوانی، کلاس های تندخوانی، که این کلاس ها با توجه به اینکه موضوعات از قبل آسیب شناسی شده و براساس نیاز بچه های روستاهای هدف می باشد، برگزار می شود.

خانم محمدبیگی در پایان می گوید: در عرصه های آموزشی و توانمندسازی بانوان در زمینه خیاطی، جواهردوزی، عروسک دوزی، شیرینی پزی که براساس اشتیاق و درخواست بانوان این روستاها، کلاس ها برگزار می شود و ادامه دارد.

مهد کودک قرآنی یکی دیگر از جلوه های فعالیت گروه جهادی شهید حجت اسدی است که در حوزه روخوانی، حفظ، احکام و همچنین تبیین مناسبت های مختلف فعالیت های بسیار خوبی ارائه می دهد. 

به گزارش بسیج، جهاد عرصه ظهور و بروز زنان و مردان بزرگی است که هیچ چیزی مانع رسیدن به اهداف آنها در راستای خدمت به هم نوع نمی شود و بسیج به خوبی توانسته این عرصه را برای جهادگران پرتلاش و مصمم فراهم سازد.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار