۵۵۰ اصله الوار جنگلی در اردبیل کشف شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف قاچاق ۵۵۰ اصله الوار جنگلی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۱۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

۵۵۰ اصله الوار جنگلی در اردبیل کشف شد

محمود قلی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری کالای قاچاق استان یک دستگاه کامیون حامل ۵۵۰ اصله قاچاق الوار جنگلی که از استان همجوار وارد اردبیل شده بود، توقیف و محموله قاچاق هم ضبط گردید.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در این رابطه یک متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق و بازدید از کارگاه‌های چوب، با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

قلی‌زاده افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم با مشاهده چنین مواردی مامورین حفاظت منابع طبیعی استان را در جریان بگذارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت ‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

به گزارش بسیج استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار