خبرهای داغ:
ذبیحی:

خبرنگاران با رشادت خود مظلومیت مردم غزه را به دنیا مخابره کردند/ما نیازمند ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه رسانه هستیم

همدان-مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر گفت: خبرنگاران با رشادت خود مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به دنیا مخابره کردند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دادند.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۹۳
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

خبرنگاران با رشادت خود مظلومیت مردم غزه را به دنیا مخابره کردند/ما نیازمند ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه رسانه هستیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام ذبیحی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدا به ویژه ۱۱۰۰ شهید ملایر و تبریک و تسلیت شهادت مسئول دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس، دکتر اسماعیل هنیه اظهارکرد: ۱۷ مرداد ماه یادآور شهادت بزرگ مردی است که رسالت خود را با خون خود آبیاری کرد و حیات تازه‌ای بر آن بخشید.

وی افزود: ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت محمود صارمی و همه شهدای عرصه رسانه است که با شهادت خود ایثار و مقاومت را در عرصه اطلاع‌رسانی معنا بخشیدند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر ضمن تبریک هفته خبرنگار عنوان کرد: روز خبرنگار فرصت ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل آید.

وی با بیان اینکه روز خبرنگار، روز اطلاع رسانی با سلاح قلم است و پاسداشت این روز، پاسداشت روز حق‌بینی و حق‌نویسی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «غیر از میدان جنگ، میدان‌های دیگری هم برای بروز شجاعت وجود دارد که اثر شجاعت در آنها از میدان جنگ مهم‌تر است. میدان زندگی، میدان تلاقى حق و باطل، میدان معرفت، میدان تبیین حقایق و میدان موضع‌گیری‌هایی که در طول زندگی برای انسان پیش می‌آید، از آن جمله است.» و نمونه این شجاعت را امروز در غزه مظلوم شاهد هستیم که طی ۹ ماه اخیر قریب ۱۷۰ خبرنگار در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌ است.

ذبیحی افزود: این خبرنگاران بودند که با رشادت خود مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به دنیا مخابره کردند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دادند و باعث شدند مردم در سراسر دنیا به میدان بیایند و فریاد حمایت از غزه سر ‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و بصیرت‌افزایی در جامعه هستند و مهمترین رسالت آنان جهاد تبیین است که با قلم خود می‌توانند چراغ راه دیگران باشند و مسیر را روشن کنند، گفت: خبرنگاران و عکاسان خبری حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و نقش محوری و مهمی در اقناع افکار عمومی دارند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر حق‌طلبی و حق‌گویی و تعهد در برابر مردم و مصالح جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق دانست که با نگاه موشکافانه می‌تواند با مطالبه‌گری از مسئولین گامی در راستای رفع دغدغه مردم و مشکلات جامعه بردارد و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه روایت‌سازان و نگارنده واقعیت‌ها هستند که در شکل‌دهی افکار عمومی اثرگذار بوده و هدایتگران جامعه به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و خبرنگاران افسران مبارزه با جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای هستند که سلاح آنان قلمشان است.

ذبیحی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تغییر ارزش‌ها و سست کردن باورهای مردم به ویژه جوانان ما هستند و فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و انقلابی ما را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند فرهنگ منحط لیبرال و سکولار و سرمایه‌داری عاری از عدالت و انصاف را جایگزین آن کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان برای رسیدن به این هدف خود از ابزار رسانه بیشترین بهره را می‌برند تا ناامیدی را در جامعه ما تزریق کنند و واقعیت و حقایق انقلاب را تحریف کنند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر عنوان کرد: برای مقابله با دشمنان در این جنگ نرم، مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید فرمودند که در این میدان و مصاف اصحاب رسانه در خط مقدم هستند و باید در مقابله با شبهه افکنی‌ها و اختلاف‌افکنی‌های دشمن ایستادگی کنند و جانانه از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

وی امیدآفرینی در جامعه را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) دانست که از دیگر وظایف و رسالت‌های مهم خبرنگاران به شما می‌رود و افزود: در کنار مطالبه‌گری باید از این ظرفیت بی‌نظیر در راستای امیدآفرینی در جامعه بهره گرفت و باید هوشمندانه ورود کرد، چراکه اگر لحظه‌ای غفلت کنیم دشمن با روایت‌های مجهول و غلط خود افکار عمومی را به دست می‌گیرد که جبران آن سخت خواهد بود.

ذبیحی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان گفتمان غالب در حوزه رسانه ترویج دهیم، گفت: ما برای رسیدن به رسانه‌های تراز انقلاب نیازمند ترویج این گفتمان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما در بسیج رسانه مطالبه‌گری و جریان سازی در چهارچوب اخلاق، همراه با ترویج روحیه امید و خودباوری و پاسخ به شبهات و سؤالات افکار عمومي در جامعه است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر تصریح کرد: امروز بسیج رسانه شهرستان ملایر در کنار خبرنگاران ارزشی این شهرستان در راستای روشنگری، پیگیری مطالبات مردم شهرستان و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند که برگزاری میز‌های خدمت، نشست‌های بصیرتی و اردوهای جهادی با حضور اصحاب رسانه بخشی از اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار