نماینده عالی رئیس‌جمهور در طرح اربعین حسینی:

زائران اربعین حسینی باشماق را برای تردد انتخاب کنند

نماینده عالی رئیس‌جمهور در طرح اربعین حسینی گفت: دمای هوا در مرز باشماق مریوان ۳۱ درجه بود که نسبت به مرز‌های مهران با دمای ۵۱ درجه و مرز شلمچه با اختلاف دمایی ۲۰ درجه خنک‌ترین مرز می‌باشد و زائران می‌توانند این مسیر را برای تردد انتخاب نمایند.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۰۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید اوحدی نماینده عالی رئیس‌جمهوری در طرح ملی اربعین حسینی و یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور و قائم‌مقام سازمان امداد و نجات در سفر به مریوان به همراه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، بخشدار مرکزی مریوان، مدیرعامل و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر استان کردستان باهدف بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی از پایانه مرز باشماق بازدید کردند.

برپایی پایگاه درمانی، پایگاه امداد و نجات در خاک عراق مستلزم هماهنگی اولیه است

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور در جریان بازدید از مرز باشماق خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید به‌پاس تشکر و قدردانی به‌واسطه زحماتی که در دو سال گذشته مرز باشماق برای خدمت به زوار اربعین حسینی بازگشایی شد و با دو نگاه اهتمام و جدیتی که مسئولین داشتند و دیگری مشارکت مردم، خدمات ارزنده‌ای را انجام دادند.

وی افزود: برپایی موکب‌های مردمی نشان‌دهنده تجلی، فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی است؛ یعنی فلسفه اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالحسین می‌باشد تجلی حماسه، ایثار و از خودگذشتگی در اقوام مذاهب و یک گفتمان واحدی اربعین آقا اباعبدالله الحسین این جا مطرح می‌شود همه مذاهب اهل‌تسنن و شیعه و این نگاهی که به برکت اربعین حسینی رقم خورده اتفاق افتاده است.

وی به گفته‌های مدیرکل جمعیت هلال‌احمر کردستان مبنی بر اعلام آمادگی کامل در حوزه‌های مختلف و وظیفه‌ای که در کمیته امداد نجات در داخل کشور، مرزها، محلات و مناطقی منتج می‌شود به مرز باشماق تقویت کنیم، اشاره نمود.

سلیمانی بیان کرد: مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان آمادگی پایگاه‌ها را اعلام کردند که در دو سال گذشته با تمام وجود و اهتمام خود و همکاران پای‌کار بودند و اعلام نیاز کردند که پایگاه در خاک عراق در سلیمانیه به ایستگاه حسینیه در باب الحسین منتج شود بحث شد هماهنگی لازم و آمادگی وجود دارد و ما هم کمک کنیم.

وی گفت: برپایی پایگاه درمانی، پایگاه امداد و نجات در خاک عراق مستلزم هماهنگی اولیه است که استاندار کردستان، همکاران آنان با مجموعه در کشور عراق داشته باشند و ستاد اربعین کشور مصوب کند ما این آمادگی را داریم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور بیان داشت: در موضوع اسکان، کمک‌های امداد و نجاتی آمادگی کامل و جامعی است انشا الله ما به باب وظیفه و تکلیف آن انگیزه و کار دلی که بالاخره برای همه است اتفاق رقم بخورد.

وی گفت: امسال شاهد برگزاری اربعین در مرز باشماق مریوان هستیم که این مرز، مرز بکری است و با پرداختن رسانه ملی و محلی به ویژگی‌های این مرز و بازگو نمودن آن به طور یقین حجم بیشتر زائر می‌آیند و تردد می‌کنند و همان‌طور مسئولین اشاره داشتند حضور مسافرینی که از این مرز تردد می‌کنند طی یکی دو سال گذشته به جهت حضور زائرین در غیر فصل در غیر اربعین چندبرابر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه افرادی که طی دو سال گذشته در ستاد اربعین سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین در استان زحمت کشیدند و همچنین همکاران، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و شهرستان، همکاران و معاونین آنها، چون اعضای داوطلبان و جوانان تشکر می‌نماییم و ما همه‌جوره در خدمت مردم بزرگ، خدوم و پای‌کار کردستان و مسئولین جهت خدمت به زائرین آقا اباعبدالله الحسین هستیم.


زائرین اربعین حسینی مرز باشماق را برای تردد به عتبات انتخاب کنند

سعید اوحدی نماینده عالی رئیس‌جمهوری در طرح ملی اربعین حسینی بنا به تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر بازدید از مرز‌های تردد زائران اربعین اظهار کرد: بر اساس بازدید‌هایی که امروز از مرز‌های جنوبی، شلمچه و باشماق انجام شد زیرساخت‌ها و کار‌های بسیار بزرگی در همه مرز‌های کشور برای برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین حسینی ایجاد شده است.

اوحدی با اشاره به بازدید‌های وی از مرز‌های تردد زائران حسینی، به زائرینی که هنوز بر انتخاب تردد از کدام مرز وارد عراق شوند تصمیم نگرفته‌اند توصیه کرد و گفت: دمای هوا در مرز باشماق مریوان ۳۱ درجه بود که نسبت به مرز‌های مهران با دمای ۵۱ درجه و مرز شلمچه با اختلاف دمایی ۲۰ درجه خنک‌ترین مرز می‌باشد و زائران می‌توانند این مسیر را برای تردد انتخاب نمایند.

نماینده عالی رئیس‌جمهور در طرح ملی اربعین حسینی با اشاره به اهمیت و مهم بودن موضوع گرمازدگی زائران بیان داشت: گرمازدگی یکی از دغدغه‌های جدی سال جاری برای جمعیت هلال‌احمر و ستاد‌های اربعین می‌باشد و مرز باشماق با دارابودن مزیت‌های بسیار بالایی از جمله: آب‌وهوای مطبوع و مناظر زیبا، داشتن مردمان مهمان‌نواز و از سویی مسیر تردد آن ترافیک روان است و با سلیمانیه عراق ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از سمت جنوب می‌توان وارد کربلا شد که در مجموع حدود ۵۷۰ کیلومتر مسافت می‌باشد که نسبت به مرز شلمچه از نظر مسافت با نجف تفاوتی ندارد؛ اما با این تفاوت مزیت‌های ذکر شده را داراست.

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق سومین سال می‌باشد که پذیرای زائران اربعین حسینی است تأکید داشت: افزایش تردد زائر از این مرز سه برابر سال اول بوده است و بیانگر این است زائرانی که از این مرز تردد نموده‌اند رضایت کاملی داشته‌اند و به دوستان، اقوام و آشنایان خود تردد از این مرز را پیشنهاد کرده‌اند.

اوحدی در پایان گفت: باتوجه‌به تمهیدات و تلاش‌های ستاد اربعین با دستگاه‌های همکار و متناظری که داشته‌اند امید است بتوانیم در خدمت زائرینی باشیم که مرز باشماق را برای تردد و زیارت عتبات‌عالیات انتخاب می‌کنند و نیز خدماتی را در خور و شٱن آنان فراهم نماییم.


درخواست استقرار چند پایگاه هلال‌احمر در حوزه مرز باشماق به سمت بغداد

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه هلال‌احمر خاطرنشان کرد: مجموعه هلال‌احمر در سنوات گذشته در حوزه اربعین خدمات بسیار قابل‌توجهی را ارائه دادند و مأموریت‌ها را به شکل احسنت انجام دادند.

رمضانی ابراز داشت: ما برای خدمات‌رسانی به زائرین نیازمندی‌هایی در حوزه آن طرف مرز باشماق به سمت بغداد چند پایگاه را از جناب آقای مهندس اوحدی و جناب آقای دکتر سلیمانی درخواست کردیم با محبتی که آنها داشتند تقبل کردند که این پایگاه‌ها برقرار شود و نیز نیازمندی‌های داخل مرز باشماق اعم از توسعه پایگاه‌ها، خودرو‌های امدادی و مواردی که مربوط به اسکان زائرین در محدوده شهرستان مریوان است با وسعت بیشتری این خدمات توسط جمعیت هلال‌احمر انجام شود.

وی اظهار کرد: از مجموعه استانی و هم از مجموعه ملی هلال‌احمر تشکر و قدردانی می‌نماییم که محبت آنان در حق استان کردستان بسیار ویژه‌تر بوده است.

وی در پایان گفت: مرز باشماق یک مرز بسیار ویژه‌ای می‌باشد و ترافیک در این طرف مرز بسیار روان‌تر است و دارای آب‌وهوای مطبوع‌تر، مناظر طبیعی می‌باشد و توصیه می‌شود همه زائرینی که قصد زیارت به عتبات را در ایام اربعین دارند حتماً یک تجدیدنظر ویژه نمایند و نیز این مرز توصیه می‌شود که به‌عنوان مرز هدف انتخاب نمایند و بتوانیم خدمتگزاری زائرین در استان کردستان داشته باشیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار