خبرهای داغ:

وقتی که عشق به امام حسین(ع)، محکوم به قصاص را در اهواز پس از 17 سال آزاد کرد

در پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم با جلب رضایت اولیای دم، محکوم به قصاص را پس از 17 سال از زندان رهایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۶۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد: کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز توانستند در پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم با جلب رضایت اولیای دم، محکوم به قصاص را پس از 17 سال از زندان رهایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار داشت: 17 سال پیش در نزاعی بین دو طایفه یک نفر کشته می شود و این حادثه منجر به تشدید اختلافات بین این دو طایفه گردید.

وی افزود: با تشکیل پرونده قضایی برای قاتل و طی مراحل قضایی، این فرد محکوم به قصاص نفس شده بود که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیاء دم پرونده جهت صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز ارجاع شد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: اعضای این کارگروه با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر با تشکیل نشست های متعدد با بزرگان طرفین، خوشبختانه عشق به امام حسین (ع) منجر به بخشش و عفو  اولیای دم  از قاتل فرزند خود شد و پس از 17 سال این محکوم به قصاص از زندان رهایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با ایام عزادری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چنین فرهنگی در جامعه جاری شده است که به عشق امام حسین (ع) ببخشند و این عمل خیرخواهانه نزد خداوند منان بسیار ارزشمند بوده و پاداشی بسیار والا دارد.

وی در ادامه از تلاش‌های اعضای کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز، ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر و همچنین اقدام ایثارگرانه و بزرگوارانه اولیای دم برای همکاری در رضایت و آزادسازی زندانی محکوم به قصاص تقدیر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار