خبرهای داغ:

آغاز صادرات مرغ در استان سمنان ؛ امسال برای نخستین بار ۸۷ تن مرغ کامل از استان سمنان صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز صادرات مرغ در استان سمنان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار ۸۷ تن مرغ کامل از استان سمنان صادر شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۶۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا قاسمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای نخستین بار ۸۷ تن مرغ کامل و ۶ تن قطعه‌بندی مرغ از استان سمنان صادر شد.

وی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات استان سمنان گفت: این میزان مرغ  از استان سمنان به کشورهای ترکمنستان و عراق صادر شده است.

قاسمی با تأکید بر اینکه امسال نخستین سال است که صادرات مرغ از مبدأ استان سمنان انجام شده است؛ افزود: استان سمنان ظرفیت سالانه تا ۱۲ هزار تن صادرات را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره برنامه دراز‌مدت برای افزایش صادرات نیز گفت: با توجه به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مرغ گوشتی در استان و با هدف حفظ امنیت غذایی استان سمنان صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی درباره برخی از اهداف صادرات مرغ در استان سمنان افزود: با افزایش میزان صادرات شاهد روند کاهشی قیمت نخواهیم بود و تولید به صورت منظم و دائمی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مازاد تولید مرغ  صادر می‌شود؛ گفت: افزایش ترغیب مرغ‌داران به جوجه‌ریزی بیشتر از دیگر اهداف مهم صادرات به شمار میرود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار