خبرهای داغ:

مشارکت مردم و مسئولین در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش یک ضرورت است

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: صلح و سازش از اهمیت بالایی برخوردار است و مشارکت مردم و مسئولین در گسترش و ترویج فرهنگ خیرخواهانه صلح و سازش یک ضرورت است که باید تحقق پیدا کند.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۱۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان دکتر علی دهقانی در نشست صمیمی با اعضای ستاد صبر شمال خوزستان که با حضور حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و مجاهدتهای این اعضا در پیگیری و ایجاد سازش پرونده های قضایی، مشارکت مردم و مسئولین در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش را یک ضرورت دانست و بیان کرد: صلح و سازش آموزه دین مبین اسلام و مورد تاکید اولیای الهی است که باید با استفاده و بهره از همه ظرفیت ها، در دادگستری اقدامات راهبردی و اثرگذاری برای تحقق صلح و سازش برداشته شود.

وی افزود: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده ها نسبت به حکم دادن، خاطر نشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه می باشد و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌هاست که به طور معمول از دنباله‌دار شدن پرونده جلوگیری می‌کند اما در رسیدگی به پرونده در دادگاه و ختم دعاوی با حکم قضایی در برخی موارد رضایت اصحاب پرونده جلب نمی‌شود و دشمنی‌ها و کینه موجب زایش پرونده و منجر به ادامه دعوی در سایر موضوعات می‌شود.

دکتر دهقانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان،  در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها صورت گرفت و توانستند پیش از ۲۳۵ پرونده محکومین به قصاص  و هزاران پرونده در موضوعات مختلف را با صلح و سازش مختومه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همه باید در این مسیر گام برداریم تا هرگونه اختلاف و خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار دیگر به صورت مسالمت آمیز و با گذشت و بخشش ختم به خیر گردد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار