فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی؛

دانش‌آموزان آینده سازان و ذخیره‌های انقلاب اسلامی هستند

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی گفت: دانش‌آموزان آینده سازان این کشور و ذخیره های انقلاب اسلامی هستند و اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی گامی موثر در تربیت این نسل به شمار می رود.
کد خبر: ۹۶۱۹۰۴۰
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسج استان آذربایجان غربی، سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، روز دوشنبه در افتتاحیه دوره توانمند سازی یاوران ولایت در آذربایجان‌غربی افزود: این آیین باشکوه نشان داد که اتحاد امت اسلام ازجمله ویژگی های جامعه بزرگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه خونخواهی و مجازات رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی قطعی است و رژیم صهیونیستی مجازات خواهد شد، اضافه کرد: امت اسلام خونخواه خون‌ پاک شهید اسماعیل هنیه است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تبیین آموزه های انقلاب اسلامی به نسل جدید و نوجوانان ادامه داد: دانش‌آموزان آینده سازان این کشور و ذخیره های انقلاب اسلامی هستند و اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی گامی موثر در تربیت این نسل به شمار می رود.

وی اظهار کرد: همکاری مجموعه بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در امور تربیتی ضروری بوده و قدم های خوبی نیز در استان برداشته شده است.

سردار رجبی با بیان اینکه حاضران در طرح یاوران ولایت در مسیری قدم برداشته اند که نخستین قدم در شروع مدیریت و تاثیرگذاری در اطراف است، تاکید کرد: باید در این راستا تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر و در راس امور باشد.

شکوفاسازی استعداد‌های دانش آموزان مورد توجه تشکل‌ها باشد 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت:دستاوردهای دوره طرح «یاوران ولایت» باید مهارتی، معرفتی و تشکیلاتی باشد و طرح یاوران ولایت تلاش دارد استعداد‌های دانش آموزان را شکوفا کند.

وی افزود: شهید هنیه مهمان ما بودند و دشمنان کوردل رسم مهمان را رعایت نکرده و ایشان را شهید کردند.

این مسئول ادامه داد: استان آذربایجان غربی ۷۷۷ شهید دانش آموز و ۱۴۳ شهید فرهنگی را در کارنامه شهدای خود دارد که باید ارج نهیم.

مطهری گفت: فلسفه دوره «یاوران ولایت» باید بین دانش آموزان تبیین شود و در شرایط کنونی جهان که زورگویی به اوج می‌رسد در این راستا تکلیف فرماندهان واحدهای پیشگام معرفی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: دستاوردهای این دوره باید مهارتی، معرفتی و تشکیلاتی باشد و در این راستا شما دانش آموزان می‌توانید فرمانده موثری باشید.

وی افزود: در این دوره‌ها باید به صورت اعتقادی از عمق وجود و بر اساس مبانی دینی یاور ولایت را بین دانش آموزان توجیه و اجرا کنیم و از آن طریق دشمن به طور کامل مایوس خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: فرماندهای واحدهای پیشگام باید از نظر علمی نیز در مدارس خود الگو باشند که اگر نباشند دیگر دانش آموزان به شما اهتمام نخواهند داشت و ضعف علمی به عنوان عامل بازدارنده و نقطعه ضعف شما خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: در طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی استان با استعداد ۴۰۰ نفر دانش آموز بسیجی که از این تعداد ۲۰۰ نفر خواهر و ۲۰۰ نفر برادر در قالب دو دوره ۵ روزه برگزار می گردد.

حضور ۴۰۰ دانش آموز در طرح «یاوران ولایت» آذربایجان غربی

 

جهانگیر اسلام‌پرست، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان، نیز در این مراسم گفت: سازمان گسترده بسیج دانش آموزی که میلیون ها جوان و نوجوان مومن و داوطلب با علاقه مندی و استعدادهای مختلف را در برگرفته  و در این راستا فرماندهی امری مهم بوده است. 

وی افزود: از آنجا که در مدارس، فرماندهان واحدها از تجربیات مدیریتی کمتری برخوردارند، لذا با آموزش و میدان دادن به آنان می توان از قابلیت ها و ظرفیت های بی بدیل شان برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده ای نزدیک بهره مند شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی  افزود: لذا به منظور تحقق این امر مهم، با آموزش فرماندهان واحدهای پیشگام با رویکرد دانش آموز محوری و با هدف تربیت، توانمند سازی و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی برای آینده نظام که از محوری ترین اهداف بلند مدت این سازمان میباشد و فرموده مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» که اگر ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم برای ما کفایت می کند، گام بر می داریم.

اسلام پرست ادامه داد: در طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی استان با استعداد ۴۰۰ نفر دانش آموز بسیجی که از این تعداد ۲۰۰ نفر خواهر و ۲۰۰ نفر برادر در قالب دو دوره ۵ روزه برگزار می گردد.

وی ادامه داد: از ۱۴ الی ۱۸ مردادماه این طرح ویژه برادران و ۱۸ الی ۲۲  ویژه خواهران در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اجرا خواهد شد. 

اسلام پرست افزود: همچنین در کنار آموزش های سازمان برنامه های مختلفی تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: بسیج یک ظرفیت عظیم به پهنای میهن اسلامی است و در بستر بسیج می‌توان نسل توانمند و متخصص و در عین حال متعهد و پایبند به ارزش‌های انقلابی و باورهای دینی تربیت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار