معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص):

پایتخت میزبان پیاده‌روی ۴‌ میلیون «جامانده اربعین»

نوبخت با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب پذیرای ۴ میلیون نفر از جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود گفت: این آئین روز اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم‌ حسنی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۲۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، روح‌الله نوبخت پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان دهنده پیام عاشورا دانست و گفت: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند حرف دل مردم و پیام اصلی پیاده‌روی اربعین حسینی را به جهانیان مخابره کنند که اصلی‌ترین پیام آن، دفاع از قرآن کریم و ولایت فقیه است.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب پذیرای بیش از ۴ میلیون نفر از جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود، گفت: این آئین دینی در روز اربعین حسینی و از ساعت ۶ صبح از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز می‌شود. 

او گفت:  به مدد حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) امسال پیاده‌روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی را برای دوازدهمین سال پیاپی توسط گروه‌های مردمی، هیات مذهبی، پایگاه‌های بسیج نواحی و همه علاقه‌مندان، شیفتگان و رهروان حسینی در تهران برگزار می‌کنیم.

نوبخت اظهارداشت: همانطور که از اسم جاماندگان اربعین حسینی پیداست، کسانی که به هر نحوی نتوانستند در مراسم عظیم و باشکوه در کربلای معلی حضور یابند، زمینه‌ای در شهر تهران از میدان امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی تا حرم عبدالعظیم حسنی فراهم شده است تا ان‌شاءالله شرکت کنند.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که امسال ۴ میلیون نفر از مردم شریف، مومن و انقلابی تهران اعم از زن و مرد، جوان و نوجوان، پیر و خردسال در این برنامه‌ویژه شرکت کنند.

نوبخت اعلام کرد: تمهیدات ویژه‌ای در طول مسیر برای همه زائران، علاقه‌مندان و شیفتگان حسینی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ موکب اقدام به توزیع انواع نوشیدنی‌های خنک و ناهار خواهند کرد، افزود: ۳۰۰ موکب، غرفه خدماتی و فرهنگی در طول مسیر ایجاد شده است. 

نوبخت گفت: ۵۰ پردیس فرهنگی -هنری توسط رده‌های مقاومت بسیج ایجاد خواهد شد تا به خدمات فرهنگی بپردازند.

وی ادامه داد: از ساعت هشت صبح روز اربعین هم اجرای برنامه‌های فرهنگی - هنری متنوع، تعزیه، سرود و ۵۰ منبر کوتاه توسط اعضه محترم روحانی را خواهیم داشت. 

نوبخت ادامه داد: همچنین۵۰ چهارپایه خوانی مداحی، ۵۰ نقطه بحث تلاوت قرآن کریم را داریم و بعد هم اذان ظهر به صورت زنده اقامه خواهد شد و بلافاصله در ۵۰ نقطه به صورت یکپارچه و سراسری اقامه نماز ظهر روز اربعین رو شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به سیر رشد صعودی که در طول سال‌ها داشتیم پیش‌بینی ما حضور ۴ میلیون جمعیت خواهد بود.

نوبخت گفت: همه کسانی که علاقه‌مند به خدمت‌رسانی و ایجاد موکب هستند به منظور نظم‌دهی و هماهنگی بیشتر از طریق سامانه jamandeh.com  نام‌نویسی کنند.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) در پایان افزود: موکب‌های مردمی و پایگاه های بسیج مساجد مورد حمایت و پشتیبانی ویژه قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار