خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با حضور در خبرگزاری بسیج:

امروز عَلَم عزت و افتخار خبرنگاران جهان اسلام در «غزه» به پا شده است/ خبرنگاران نقش بی بدیل و تاثیرگذاری در رساندن جامعه به کمال دارند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهم‌ترین رسالت خبرنگاران ایران اسلامی، انجام فریضه «جهاد تبیین» و بیان دستاورد‌های نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۵۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضایی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در آستانه ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» در خبرگزاری بسیج حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در ابتدای حضور خود در جمع خبرنگاران خبرگزاری بسیج، ضمن اشاره به فرارسیدن ماه صفر، به بیان نکات و مطالبی در خصوص این ماه پرداخت و روایت‌هایی را در باب صدقه دادن در ماه صفر مطرح کرد.

وی در ادامه بیان داشت: روز ۱۷ مرداد که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است را به همه عزیزانی که به نحوی از انحاء در امر بیان حقایق و تبیین معارف برای مردم تلاش کرده و می‌کنند، تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی می‌دارم؛ همچنین بر خود لازم می‌دانم این روز را به همه خبرنگاران جهان اسلام، ایران و به طور خاص به خبرنگاران افتخاری خبرگزاری بسیج در سراسر کشور تبریک و تهنیت بگویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در ادامه، مقوله خبر و خبررسانی را مترادف با اعلام و بیان وقایع تاریخی، عقاید، اخلاقیات و ارزش‌ها برای مردم دانست و گفت: هر فردی که در راستای تنویر افکار عمومی و ارتقاء سطح معلومات و معارف مردم و ارزش‌های جامعه تلاش کند، «خبرنگار» محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: بخش عمده‌ای از ارزش‌های ترویج‌یافته در جامعه، مرهون تلاش‌های راویان است و از همین رو راویان نیز در زمره خبرنگاران قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در ادامه به بیان ویژگی‌های خبرنگاران شاخص و تاثیرگذار پرداخت و گفت: یک خبرنگار شاخص و ممتاز باید از یک سو بتواند اعتماد مردم و جامعه را به خودش جلب کند و از سوی دیگر با توجه به تخصص بالای خود، نسبت به همه موارد اثرگذار در یک خبر، اِشراف و احاطه کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید دارای «اخلاق حرفه‌ای» باشند بدین معنا که مسئولیت خبر خود را بپذیرند، نسبت به متونی که زمینه خبر را از آن استخراج کرده‌اند شناخت کافی داشته باشند، از نشر اسرار مردم بپرهیزند و خبر را به صورت جامع، مانع، شفاف به گونه‌ای که برای جامعه ایجاد ابهام نکند، بیان کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، صداقت در امر خبررسانی و امانت‌داری و صیانت از خبر را نیز از جمله رسالت‌های خبرنگاران عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تاکید کرد: در شرایط کنونی که دشمن با همه توان و ابزار و امکانات خود برای ناکارآمد نشان دادن ساختار نظام تلاش مذبوحانه‌ای را انجام می‌دهد مهم‌ترین رسالت خبرنگاران در ایران اسلامی، انجام فریضه «جهاد تبیین»، بیان دستاورد‌های نظام اسلامی، ترویج اسلام و انقلاب و دفاع از ملت و خاک و ناموس کشور می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، «آگاهی بخشی به جامعه»، «انعکاس روایت اول و صحیح از وقایع» و همچنین «بیداری افکار عمومی» از جمله وظایف مهم خبرنگاران دانست و گفت: یک خبر کامل و متقن، باید دارای شاخصه‌هایی نظیر صراحت، شفافیت و شجاعت باشد؛ برخی‌ها از هراس و واهمه‌ای که دارند و از نگرانی آبروی‌شان، خبر را آنگونه که باید و شاید بیان نمی‌کنند، اما در مقابل نیز عده‌ای قرار دارند که حاضر هستند حیثیت، آبرو و زندگی خود را بدهند، اما خبرشان را فدا نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز علم عزت و افتخار خبرنگاران جهان اسلام در «غزه» به پا شده است، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد فعالیت خبرنگارانی در غزه هستیم که در مسیر انجام رسالت اطلاع رسانی که بر عهده دارند، جان و زندگی‌شان را نیز فدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که همزمان با روز خبرنگار امسال، خبرگزاری بسیج به معرفی و روایتگری پیرامون خبرنگاران شهید غزه بپردازد و از عظمت آنها یاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی همچنین گفت: خبرنگاران نقشی بی بدیل و تاثیرگذار در رساندن جامعه به کمال دارند و این نقش را با ایفای نقش خود در زمینه آگاهی‌بخشی به جامعه، روایت صحیح از وقایع و بیداری افکار عمومی انجام می‌دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان حضور خود در مجموعه خبرگزاری بسیج، از همه عوامل، دست‌اندرکاران و خبرنگاران این خبرگزاری تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار