خبرهای داغ:

تأمین آب پایدار مهم‌ترین نیاز بخش صنعت است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تأمین آب پایدار مهم‌ترین نیاز بخش صنعت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۱۲
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان سمنان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک به ارائه گزارشی از شاخص‌ترین فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه استان سمنان آب است؛ بنابراین تأمین آب پایدار برای شهرک‌های صنعتی در این استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده برای تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت استان سمنان گفت: طی 2 سال گذشته 487 لیتر بر ثانیه برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأمین شده است و تا عملیات اجرایی خط انتقال آب به میزان 425 لیتر بر ثانیه نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: از سال 1364 تا پایان سال 1400 کل منابع آبی 420 لیتر بر ثانیه بوده است که طی دو سال گذشته این میزان رشد بسیار چشمگیری یافته است.

باقری در مورد تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان سمنان نیز گفت: طی 2 سال گذشته 100 مگاوات برق برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأمین شده است و ۲ پست برق ۱۶۰ مگاواتی در این مدت افتتاح و عقد قرارداد یک پست برق ۸۰ مگاوات نیز انجام شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های انرژی موجود گفت: این محدودیت‌ها سبب شده است تا به سمت تولید انرژی خورشیدی روی آوریم و در این راستا 333 هکتار زمین برای واگذاری به مبحث تولید انرژی خورشیدی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اینکه 37 واحد کارگاهی آماده تحویل به بخش صنعت به شکل اجاره است، گفت: 39 واحد کارگاهی دیگر نیز در ماه‌های آینده آماده واگذاری به شکل اجاره خواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار