خبرهای داغ:
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در آیین گرامیداشت روز خبرنگار استان زنجان:

امروز با بایکوت شدید رسانه‌ای غرب در خصوص افتضاحات المپیک پاریس و جنگ غزه مواجه هستیم

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ما در عرصه نبرد رسانه‌ای با دشمن، از جمله به کلمه و از ساعت به ثانیه رسیده‌ایم و در این شرایط رسانه‌ای موفق خواهد بود که بتواند احساس و تصویر را با هم ممزوج کند و در متن و محتوا توجه ویژه‌ای به «احساس» داشته باشد و در نوع و قالب پیام نیز بر روی «تصویر» متمرکز باشد.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۶۳
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

امروز با بایکوت شدید رسانه‌ای غرب در خصوص افتضاحات المپیک پاریس و جنگ غزه مواجه هستیم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین امروز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار استان زنجان و سالروز افتتاح شبکه تلویزیونی اشراق، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه فضلا، علما و بزرگان استان شهید پرور و شریف زنجان و همچنین ادای احترام به مقام شامخ همه شهدا به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: ۱۷ مرداد به واسطه شهادت شهید صارمی عزیز، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است؛ شهید صارمی پرچمدار روز خبرنگار در ایران اسلامی است و امروز می‌بینیم که این جریان با شهادت ۱۶۵ خبرنگار در غزه، تبلور نوینی پیدا کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: وقتی که از روز خبرنگار و تجلیل از مقام خبرنگار صحبت می‌کنیم، مقصود و مراد ما باید تمام دست‌اندرکاران تهیه خبر اعم از تصویربردار، عکاس، گوینده، شخص خبرنگار و سایر افراد دخیل در امر خبررسانی باشد.

عالی با اشاره به روند فزاینده صدور گفتمان انقلاب اسلامی به جهان اظهار کرد: چنانچه این گفتمان با دقت و با کیفیت مناسب به مخاطبان جهانی عرضه نمی‌شد طبیعتاً اثر پذیری آن نیز قلیل بود اما امروز ما به وضوح صداهای اعلام انزجار مردم سراسر کشورهای جهان از رژیم صهیونیستی را می‌شنویم و در میان بایکوت شدید رسانه‌‌های غرب، تصاویر آن را از طریق فضای مجازی مشاهده می‌کنیم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران، اهل ایثار و از خود گذشتگی هستند و درد مردم را درد خودشان می‌دانند؛ اساساً ما هیچ خبرنگار، مجری و یا تهیه‌کننده‌ای را سراغ نداریم که درباره خود و دغدغه‌ها و مشکلاتش چیزی بگوید و یا درباره او مستندی ساخته شده باشد؛ همه این‌ موارد دالّ بر ایثار، جهاد و از خود گذشتگی اصحاب رسانه است؛ یقیناً خداوند متعال، اجر این محبت‌ها و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه را خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شبکه تلویزیونی استان زنجان با عنوان شبکه «اشراق» و‌ تولیدات و آثار فاخر تولید‌شده در آن، اظهار کرد: بدون‌شک شبکه تلویزیونی اشراق به مانند یک زرادخانه رسانه‌ای عمل می‌کند و ما آن را به مثابه یکی از شهرهای موشکی رسانه‌ای قلمداد می‌کنیم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دوگانه «المپیک پاریس» و «غزه» اشاره کرد و گفت: ما طی روزهای اخیر دیدیم که قهرمان المپیک به سبب نامناسب بودن وضعیت اتاقی که مسئولان برگزاری مسابقات به او داده بودند «کارتون‌خواب پاریس» شد اما این اتفاق مهم در رسانه‌های غربی با بازتاب بسیار اندکی همراه بود به نحوی که می‌توان گفت اصلاً دیده نشد؛ دیدیم که حشرات کل شهر پاریس را برداشتند اما در حوزه رسانه‌ای کردن این موضوع، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد؛ ما در این روزها می‌بینیم قهرمانانی که خودشان چهره‌های جریان‌سازی هستند در صفحات شخصی‌شان، تصاویر وضعیت مفتضح خوابگاه‌های المپیک پاریس را نشان می‌دهند اما این موضوع از سوی رسانه‌های غربی بایکوت می‌شود؛ به راستی از خودمان بپرسیم که اگر تنها یکی از این اتفاقات در کشور ما رخ می‌داد، غربی‌ها چگونه پیرامون آن عملیات رسانه‌ای انجام می‌دادند؟

وی در ادامه با اشاره به بایکوت شدید رسانه‌ای غرب در خصوص وقایع غزه گفت:  ما هر روز در غزه شاهد یک جنگ جهانی هستیم؛ آمار افرادی که روزانه در غزه شهید می‌شوند و خساراتی که به زیرساخت‌های این منطقه وارد می‌شود، همانند تلفات و خسارات روزانه در جنگ‌های جهانی است؛ اما این فجایع و نسل‌کشی‌ها، در هیچ جایی از فهرست اخبار رسانه‌های غربی قرار نمی‌گیرند.

عالی تصریح کرد: ما امروز با شرایطی مواجه هستیم که تصویر مادر و پدری با سر بریده فرزندشان در غزه منتشر می‌شود اما هیچ جریان رسانه‌ای پیرامون آنها ایجاد نمی‌شود؛ امروز امپراتوری رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند حق را ناحق نشان دهد و با وقاحت تمام، ناحق را حق جلوه دهد؛ در چنین شرایطی امروز شما خبرنگاران چشم در چشم دشمن ایستاده‌اید و در حال جنگ با او هستید؛ اگر جنگ فکر و عقیده از دست برود، جنگ سرزمین و موشک نیز وجود نخواهد داشت؛ رسانه‌ها امروز در کسری از ثانیه پیام خود را مخابره می‌کنند اما موشک‌ها چند دقیقه طول می‌کشد تا به اهداف خود اصابت کنند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز در مقوله تولید محتوا، رخدادهای محلی و کوچک با ضریب فرامحلی و ملی مخابره می‌شوند، گفت: تصویری که مدتی پیش از غزه دیدیم و در آن نوجوانی را مشاهده کردیم که از زیر تُناژ‌های سیمان و آواره‌های ساختمانی بیرون آورده شد و در همان وضعیت با عزمی راسخ شروع به خواندن قرآن کرد، یک تصویر کوچک و محلی اما با مقیاسی بزرگ و مخاطبان جهانی است.

عالی در همین راستا گفت: در جریان دروغ بزرگ سال ۱۴۰۱ در کشورمان دیدیم که دشمن یک اتفاق محلی را با مقیاسی فراملی و جهانی مخابره کرد؛ این همان ضریب دادن به یک رخداد محلی و تبدیل آن به یک اتفاق جهانی است.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: چنانچه ما نتوانیم امیدهای خود و نیازهای مخاطب را به درستی شناسایی و بیان کنیم، مخاطب از کنار ما عبور خواهد کرد.

عالی در ادامه تاکید کرد: امروز ما در عرصه نبرد رسانه‌ای با دشمن، از جمله به کلمه و از ساعت به ثانیه رسیده‌ایم و در این شرایط رسانه‌ای موفق خواهد بود که بتواند احساس و تصویر را با هم ممزوج کند و در متن و محتوا توجه ویژه‌ای به «احساس» داشته باشد و در نوع و قالب پیام نیز بر روی «تصویر» متمرکز باشد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز دشمن در تصویرسازی خود از ایران سعی می‌کند کشور ما را سرزمینی غیرپیشرفته نشان دهد و این در حالی است که هنرمندان و ورزشکاران و اصطلاحاً سلبریتی‌هایی که به ایران آمده‌اند، اذعان کرده‌اند تصویری که از کشور ما دیده‌اند با تصویری که در رسانه‌های غربی از ایران منعکس می‌شود کاملاً متفاوت است.

عالی همچنین گفت: امروز کار دشمن به جایی رسیده که از مخابره تصویر شهید سلیمانی و شهید هنیه نیز ترس و واهمه دارد و نمی‌گذارد که تصاویر این شهدا دیده شود.

قرائت فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سجاد زبرجدی، بخش پایانی سخنان معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار در استان زنجان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار