حجت‌الاسلام نجاری:

پاسداران باید همواره متواضع باشند

همدان_مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: پاسدار بودن و لباس مقدس پاسداری بر تن داشتن نباید باعث عجب و تکبر در جامعه شود بلکه پاسداران باید همواره متواضع باشند.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۸۴
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
پاسداران باید همواره متواضع باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه صادقین کارکنان نمایندگی ولی فقیه در ستاد سپاه استان با اشاره به فلسفه اعتقادی و اخلاقی احکام شرعی اظهار کرد: فرد سالک و عارف از انجام مکروهات نیز خودداری می‌کند زیرا می‌داند عمل چه مکروه باشد و چه حرام مخالف رضایت خداوند متعال است پس هیچ کدام از آنها را انجام نمی‌دهد.

 وی افزود: تواضع به معنی شکستن بت نفس و منیت است، پس انسان باید همواره خود را پایین‌تر از دیگران یا حداقل مساوی دیگران ببیند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان تکبر و عجب را دو نقطه مقابل تواضع دانست و گفت: تکبر به معنی خود برتربینی است ولی عجب به معنی خودبینی است؛ پاسدار بودن و لباس مقدس پاسداری بر تن داشتن نباید باعث عجب و تکبر در جامعه شود بلکه پاسداران باید همواره متواضع باشند.

 وی ضمن اشاره به مراحل تواضع عنوان کرد: مرحله اول تواضع این است که انسان خود را نسبت به دیگران برتر نبیند و در مرحله دوم باید خود را پایین‌تر ببیند و در مرحله سوم حتی نباید خود را ببیند.

نجاری با اشاره به راهکارهای کسب تواضع گفت: اولین روش، اعتراف به حق است، به بیان دیگر اگر کسی مطلب حقی را به ما تذکر بدهد باید آن را قبول کنیم و دچار منیت نشویم. 

وی عدم اهتمام به نشستن در صدر مجلس را دومین روش بیان کرد و افزود: این شیوه به کرات در سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) به چشم می‌خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عنوان کرد: دین مبین اسلام برای ترقی درجات معنوی مومنان یک نسخه عمومی را ارائه داده است که همان دعاهای وارد شده در کتب ادعیه است ولی ممکن است یک فرد برای رسیدن به حاجتی خاص تلاش کند که در این صورت باید به اساتید اخلاق مراجعه شود تا یک نسخه خصوصی برای او در نظر گیرند.

وی با اشاره به قواعد سازمانی افزود: گاهی اوقات در قواعد سازمانی مجبور هستیم جلوتر از دیگران باشیم که در این صورت فرد باید در قلب خود آرزوی تواضع داشته باشد که این همان عمل کردن به جهاد اکبر است.

نجاری تقدم در سلام کردن را سومین روش کسب تواضع عنوان کرد و افزود: فرد سالک با عمل به این توصیه هم از ۶۹ ثواب بهره می‌برد و هم با منیت خود مبارزه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار