خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

پرستش و عبادت آگاهانه مهم‌ترین وظیفه انسان است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان پرستش و عبادت آگاهانه را مهم‌ترین وظیفه دانست و گفت: انسان در حد توان باید فلسفه احکام و اذکار را بداند تا از تاثیرات و نتایج آن به خوبی بهره‌مند شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۶۶
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
پرستش و عبادت آگاهانه مهم‌ترین وظیفه انسان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه صادقین نیروهای نمایندگی ستاد سپاه انصار الحسین (ع) با اشاره به تفاوت سطح معرفتی انسان‌ها اظهار کرد: مطالعه کتبی با موضوع اسرار و معارف نماز برای بهتر شدن کیفیت عبادات و فهم صحیح فلسفه آنها بسیار ضروری است.

وی با اشاره به ثواب برخی از اعمال و اذکار افزود: پاداش‌هایی که در قبال انجام برخی از اعمال در احادیث و روایات به آن اشاره شده است در مقابل لقا الله که پاداش نهایی این اعمال است، هیچ به شمار می‌رود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان تصریح کرد: همواره عارفان و بزرگان دینی ما به دنبال این پاداش عظیم یعنی لقاءالله بودند به طوری که حتی کوچک‌ترین مکروه را نیز انجام نمی‌دادند زیرا آن را مغایر با خواسته ذات احدیت می‌دانستند.

وی پرستش و عبادت آگاهانه را مهم‌ترین وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: انسان در حد توان باید فلسفه احکام و اذکار را بداند تا از تاثیرات و نتایج آن به خوبی بهره‌مند شود، البته فلسفه برخی از احکام در زمان ظهور و یا روز قیامت آشکار خواهد شد.

نجاری تواضع را یکی از راه‌های از بین بردن خودپرستی و انانیت دانست و افزود: از آنجایی که ارزش انسان‌ها در باطن و درون آنها نهفته است، هیچکس نمی‌تواند استدلال کند که من از دیگران برتر هستم در نتیجه باید نسبت به همه افراد تواضع داشته باشد.

وی ارزش انسان‌ها را به پایان کار آنها دانست و گفت: انسان نمی‌داند که عاقبت او ختم به خیر خواهد شد یا نه؟ بنابراین نباید خودبرتربین باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الحسین(ع) همدان افزود: برخی از افراد دارای ایمان عاریه‌ای هستند یعنی دینداری آنها به زمان یا مکان خاص بستگی دارد، پس هرگاه انسان بخواهد عاقبت به خیر شود باید استمرار در ایمان را از خداوند طلب کند.

وی تمام کمالات را از آن خدا دانست و عنوان کرد: همه مخلوقات تجلی خداوند هستند و خدا از همه آفریده‌هایش بزرگتر و بالاتر است.

نجاری تمرکز بر عیوب خود را یکی از راه‌های تواضع دانست و افزود: انسان همواره باید حسنات خود را کوچک بداند و در مقابل، گناهانی را که انجام داده است بزرگ حساب کند و از این طریق به دنبال اصلاح عیوب خود باشد؛ در چنین حالتی است که گناهان خودمان، ما را از بررسی خطاهای دیگران غافل خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار