خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

مهمترین اصل در سیر و سلوک، کتمان سِر و شناخته نشدن است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) گفت: مهمترین اصل در سیر و سلوک، کتمان سِر و شناخته نشدن است زیرا اگر انسان سالک شناخته شود طی طریق کردن برای او سخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۰۳
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
مهمترین اصل در سیر و سلوک، کتمان سِر و شناخته نشدن است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه صادقین در جمع کارکنان نمایندگی ستاد سپاه انصار الحسین(ع) معرفت به مالکیت مطلق خدا را یکی از راهکارهای رفع منیت و انانیت دانست و اظهار کرد: این راهکار یک مسئله برای عموم است و صرفاً مختص سالکین خاص عرفانی نمی‌شود.

 وی با اشاره به آیه شریفه «له ملک السموات والارض» خاطرنشان کرد: مالکیت خداوند متعال یک مالکیت حقیقی است در حالی که مالکیت انسان مالکیت اعتباری می‌باشد و ممکن نیست ادامه داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) گفت: درک عظمت حق با شناخت آیات انفسی و آفاقی می‌تواند مانع از منیت و خودپرستی شود زیرا در این صورت انسان به عظمت ذات اقدس خداوند متعال پی خواهد برد.

وی با اشاره به سیره زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) گفت: امام خمینی(ره) از هیچ کس غیر از خدا نترسید و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد تا جایی که بارها فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

نجاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکار کتمان اسرار الهی افزود: این راهکار مانع غرور و خودپرستی انسان می‌شود؛ مهمترین اصل در سیر و سلوک، کتمان سر و شناخته نشدن است زیرا اگر انسان سالک شناخته شود طی طریق کردن برای او سخت خواهد شد.

وی گفت: هر سالک، تجلی بخشی از صفات الهی است و وظیفه خاصی را انجام می‌دهد همانطور که حضرات معصومین(ع) در زمان و مکان‌های مختلف وظایف خاصی را داشتند در نتیجه گاهی وظیفه عارف گفتن حقایق الهی است و گاهی عارف وظیفه دارد در این زمینه سکوت اختیار کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصار الحسین(ع) کشف اسرار الهی را باعث قهر پروردگار دانست  و گفت: ضرورتی برای بیان اسرار و حقایق الهی برای همه افراد وجود ندارد. چه بسا بیان این موارد برای دیگران آنها را نسبت به طی طریق بدبین سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار