خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

خدمت به دیگران یکی از عوامل جلوگیری از خودبرتربینی است

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان خدمت به دیگران را یکی از عوامل جلوگیری از خودبرتربینی دانست و گفت: در سیره زندگانی اهل بیت(ع) این مورد به وفور مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۷۰
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
خدمت به دیگران یکی از عوامل جلوگیری از خودبرتربینی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه صادقین کارکنان نمایندگی ستاد سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به عوامل ایجاد غرور اظهار کرد: گاهی پوشیدن نوع خاصی از لباس باعث تفاخر می‌شود پس باید از آن ممانعت گردد.

 وی افزود: پوشیدن لباس شیک برای مومن فی نفسه مستحب نیست مگر در آن مصلحتی همچون حفظ عزت جامعه اسلامی نهفته شده باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به سیره زندگی پیامبر اعظم(ص) و امام علی (ع) گفت: هر دو بزرگوار در زندگانی خود لباس‌های کهنه و خشن می‌پوشیدند به طوری که امام علی(ع) لباس‌های خود را دوخته و کفش‌هایشان را پینه می‌زدند.

وی با اشاره به تشخیص مرزها در انجام امور مختلف زندگی گفت: گاهی اوقات پوشیدن لباس کهنه به دلیل زاهد نشان دادن خود، باعث تفاخر می‌شود پس ما باید مرزها را بشناسیم و برای کارهای خود دلیل داشته باشیم و آن رضای حق است، در واقع معیار تکبر در لباس لزوماً صرف کردن هزینه بالا برای آن نیست، بلکه ممکن است لباس کهنه نیز باعث تفاخر و خودبرتربینی شود.

نجاری ملاک تشخیص مرزها را رضایت ذات احدیت بیان کرد که خود فرد بهتر می‌تواند تشخیص دهد و در ادامه افزود: گاهی باید برای حفظ عزت جامعه اسلامی لباس نو پوشیده شود و گاهی نیز برای تواضع و فروتنی باید لباس کهنه بپوشیم، تنها در این صورت است که فرد می‌تواند با بت نفس خود مبارزه کند؛ سیره عملی مقام معظم رهبری (مد‌ّظلّه‌العالی) در پوشیدن لباس تمیز و مرتب یکی از این مواردی است از باب حفظ عزت اسلام و جایگاه رهبری اسلامی در جهان، حضرت آقا به آن توجه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به دیگران را یکی از عوامل جلوگیری از خودبرتربینی دانست و افزود: در سیره زندگانی اهل بیت(ع) این مورد به وفور مشاهده می‌شود که یکی از بهترین مثال‌های آن دلاکی کردن امام رضا (ع) در حمام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان اعتنا به دیگران را یکی از عوامل جلوگیری از غرور دانست و خاطرنشان کرد: فرد متواضع با مردم نشست و برخاست می‌کند و خود را جدای از مردم نمی‌داند؛ روش آیت الله رئیسی در تواضع و مردمی بودن یکی از مواردی است که باید به آن اشاره شود.

وی عدم تمایل به تمجید از خود را مانع ایجاد غرور و خود بزرگ بینی دانست و گفت: هر فرد خودش را بهتر از دیگران می‌شناسد پس باید از تعریف و تمجید شدن توسط دیگران گریزان باشیم زیرا ممکن است ظرفیت این کار را نداشته باشیم و موجب سقوط ما شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار