خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

رییس جمهور منتخب در معرفی وزرا به مصلحت مردم توجه کند

همدان-امام جمعه همدان گفت: رییس جمهور منتخب در معرفی وزرای کابینه‌اش و مجلس شورای اسلامی در تایید صلاحیت‌ها و رای‌ها، مصلحت مردم را مورد توجه قرار بدهند و این موضوع را بر مصالح جناحی مقدم برشمرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۸۰
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه مراسم تنفیذ رییس جمهور منتخب روز یکشنبه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی از اقدامات رییس جمهور از مشروعیت ولایت است و کارهای رییس جمهور از اختیارات و شئونات ولی فقیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم یک هم افزایی و انسجام خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد و در انتخاب کابینه و مسوولان دولت چهاردهم مصلحت مردم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: رییس جمهور منتخب در معرفی وزرای کابینه‌اش و مجلس شورای اسلامی در تایید صلاحیت‌ها و رای‌ها، مصلحت مردم را مورد توجه قرار بدهند و این موضوع را بر مصالح جناحی مقدم برشمرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نمایندگان مجلس و دولت به کسانی رای بدهند و اعتماد کنند که در تعارض منافع مردم و سرمایه‌داران مردم را لحاظ کنند.

وی گفت: مسئولان و استاندارانی انتخاب شوند که در تعارض بین قدرتمندان و مردم، طرفدار مردم باشند و این موضوع برآیند مشترک دولت و مجلس است.

شعبانی موثقی ادامه داد: هر ۲ قوه مقننه و مجریه در انتخاب مسئولان برای خدمت به مردم در پیشگاه الهی و مردم موظف هستند که بهترین افراد را برای خدمت به مردم انتصاب کنند.

وی با گرامیداشت روز نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه یکی از مظاهر تقوا محسوب می‌شود و در دوران پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نماز جمعه با اهمیت فراوان و اهتمام خاص جامعه اسلامی برگزار می‌شد.

امام جمعه همدان افزود: پس از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) خود خلفا و امامان جمعه نماز جمعه را برپا می‌کردند اما پس از آن نمازجمعه برای بیان عملکرد خلفا تبدیل شده و از رسالت اصلی خود فاصله گرفته بود.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ تشیع به آن میزان که پس از انقلاب و در دوران جمهوری اسلامی نماز جمعه با اهمیت برگزار شده است، سراغ نداریم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد، افزود: در طول تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته هیچگاه نماز جمعه با این عظمت و با رویکرد امروزی و ارتباط با مردم و حامی مستضعفان نداشتیم.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه است، پیش از انقلاب اسلامی نیز برخی از علما نماز جمعه اقامه می‌کردند اما پس از انقلاب اسلامی جایگاه اصلی نماز جمعه تحقق پیدا کرد.

* قتل عام کودکان و زنان در غزه وجدان‌های بشری را بیدار کرده است

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نتانیاهو با سفر به آمریکا به دنبال جذب حمایت‌های این کشور است و شاید بنا دارد آمریکا را وارد یک جنگ کند.

وی ادامه داد: افکار عمومی مردم، نخبگان و سیاسیون آمریکا با رویکرد تقابل با رژیم صهیونیستی شکل گرفته است؛ قتل عام کودکان و زنان در غزه وجدان‌های بشری را بیدار کرده اما نکته تاسف‌بار بخش دیگر نظرات سیاسیون در رابطه با سخنرانی نتانیاهو است.

شعبانی موثقی افزود: در کنگره آمریکا که گاهی از حقوق بشر سخن می‌گوید، پس از سخنرانی نتانیاهو برای نسل‌کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی دست می‌زند و دیدیم تشویق جنایت در کنگره آمریکا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌داند نباید وارد این عرصه بشود چراکه تجربه تلخ جنگ در عراق و افغانستان را تجریه کرده است، تاکید کرد. حمایت آمریکا از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به طور قطع مسائلی را برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مصلحت آمریکا نیست و اگر سیاستمداران آمریکا عقل داشته باشند خود را برای سیاست‌های رژیم صهیونیستی هزینه نخواهند کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد افزود: نقش مردم همدان برای موفقیت در عملیات مرصاد بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار