خبرهای داغ:
علم‌الهدی:

یکی از بزرگترین دستاوردهای ما فرهنگ شهیدپروری و مقاومت است

همدان-همسر شهید رئیسی گفت: مردم ما به کشورهای مختلف مقاومت را آموخته‌اند و دستاوردهای نظامی ما در مقابل دستاوردهای فرهنگی چیزی نیست و بزرگترین آن فرهنگ شهیدپروری و مقاومت است.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۵۲
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
یکی از بزرگترین دستاوردهای ما فرهنگ شهیدپروری و مقاومت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جمیله علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد محور مقاومت اسماعیل هنیه که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، با تسلیت ماه صفر و ایام اسارت آل‌الله و تسلیت شهادت شهید رئیسی و اسماعیل هنیه اظهار کرد: ایام آزمون مهمان‌نوازی است و آزمون مهمان‌نوازی یکی از آزمون‌های سخت حضرت ابراهیم(ع) بود.

وی با بیان اینکه مردم شام هم از آزمون مهمان‌نوازی سربلند نبودند، گفت: دو پیغمبر خدا حضرت ابراهیم و حضرت لوط خوب پس دادند و رهبران اسلام ابراهیمی به ما رسم مهمان نوازی یاد دادند.

همسر شهید رئیسی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی معروف به فرهنگ مهمان‌نوازی است و دوست و دشمن می‌دانند همه ایرانی‌ها مهمان‌نواز هستند، گفت: در این ایام صورت جدیدی از مهمان‌نوازی ظاهر شد و ما در این آزمون مهمان‌نوازی قصد خونخواهی از دشمنی که مهمان ما را آسیب زد، داریم.

وی با اشاره به مبانی فرهنگ مقاومت و آیات قرآن با بیان اینکه برای درک مفهوم مقاومت باید به ریشه این کلمه یعنی قیام در قرآن مراجعه کنیم که ریشه آن اقامه صلاة، دین و عدالت است که به صورت مداوم در قرآن تکرار می‌شود، مطرح کرد: در دو سوره قرآن پشت سر هم نام پیامبر(ص) به طور شگفت‌آوری آمده و دستور اقامه داده می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه خداوند در مسائل اجتماعی پیامبر(ص) را با عنوان ایها النبی مورد خطاب قرار داده است، ادامه داد: در یک سوره دستور اقامه لیل و در دومی اقامه انذار داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه اغلب حکما و عرفا در این دو سوره‌ با معانی عرفانی و اخلاقی تفسیر کرده‌اند، تصریح کرد: اگر با دقت همه آیات سوره خوانده شود متوجه می‌شویم این اقامه، اقامه یک تضاد جنگ با ارباب قدرت و ثروت است و به برخورد با استکبار توجه شده است.

همسر شهید رئیسی با اشاره به سوره مدثر با بیان اینکه تأکید بر لباس و پوشیدگی در بیشتر آیات قرآن وجود دارد، افزود: در آیات این سوره می‌بینید که مشکل استکبار است، کسانی که استکبار می‌ورزند و تو را تمسخر می‌کنند و با تمسخرکنندگان همراهی می‌کنند.

وی عنوان کرد: با تامل به این آیات جریان لباس، پوشش، عفاف و حجاب و ارتباط او با قیام، مقاومت و انقلاب هم آشکار می‌شود.

علم‌الهدی با اشاره به روز خبرنگار و حضور خبرنگاران خارجی در ایران طی سال‌ گذشته ابراز کرد: آن‌ها برای مشاهده‌ وضعیت زنان ایرانی به ایران آمده بودند و برخلاف آن امپراطوری رسانه‌ای که آزادی را فحشا و برهنگی معنا می‌کنند، دیدند که زنان ایرانی مقاوم در راه رستگاری ابدی به تمام دستاوردهای زندگی دنیوی رسیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه زنان افتخار دارند که این رستگاری و سعادت دنیوی را در کنار برادران و مردان غیور به دست می‌آورند، مطرح کرد: زنان نیازی ندارند برای دسترسی به رستگاری دنیوی به رقابت و جنگ با مردان بپردازند.

* حجاب و لباس بالاترین رسانه است

همسر شهید رئیسی با تأکید بر اینکه حجاب و لباس خود بالاترین رسانه است، عنوان کرد: رسانه اسلامی رسانه انتقال دهنده پیام بین دو انسان نیست بلکه حداقل سه پیام دارد یک پیام به انسان‌ها، دیگری پیام عشقو محبت و جلب رضایت خدا است.

وی با بیان اینکه تاریخ استعمار از هویت زدایی از فرهنگ‌های کشورهای مستعمره و یا کشورهایی مانند ایران که در فشار استعمارگران خوب ماندن پر است، گفت: تمام کشورها دچار بیماری‌ها و مشکلات ناشی از استعمار شده‌اند و همچنان استعمار کشورهای بی تمدن و کم تمدن و یورش‌گر مانند آمریکا موجب هویت‌زدایی از فرهنگ‌های اصیل و بومی است.

علم‌الهدی افزود: تمام کشورهای اطراف ما که جنبش آزادی بخشی داشتند و در سال‌های گذشته توانستند انقلاب کنند همچنان تحت تاثیر فشار استعمارگران و نظام سلطه جهانی برای بی هویتی، برهنگی فرهنگی بی تاریخی‌ هستند.

وی با بیان اینکه ما متناسب با تفکر اسلامی ایرانی و تعالیم قرآن کریم تاریخ را مطالعه نمی‌کنیم بلکه زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: ما با ائمه همچون حضرت زینب(س) و حضرت ابراهیم(ع) زندگی می‌کنیم به همین دلیل می‌توانیم مقاومت کنیم.

همسر شهید رئیسی با تأکید بر اینکه وقتی برای ما مهمانی می‌آید مراقب هستیم، اگر مجاهد است از سرور و سالار زنان عالم یاد می‌گیریم برای حمایت از مظلوم مقاومت کنیم، ابراز کرد: صراط مستقیم صراطی با استقامت است و با مقاومت ساخته می‌شود و این راه همچنان در حال ساخت و ساز است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، عنوان کرد: هرچه به قله نزدیک شویم، ترفندهای مختلف، جنگ‌ها علیه زنان و خانواده‌های ما پیچیده‌تر و بیشتر می‌شود و باید هوشیار باشیم که مقاومت بر خلاف تصور فقط صورت نظامی ندارد و صورت فرهنگی نیز دارد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه برای برهنگی و توسعه فحشا و دستگاه‌های مختلفی که حمله‌ور شده‌اند و تمام کشورها را درنوردیدند و همه آئین‌ها را به سخره گرفتند، بیان کرد: مردم ما به کشورهای مختلف مقاومت را آموخته‌اند و دستاوردهای نظامی ما در مقابل دستاوردهای فرهنگی چیزی نیست و بزرگترین آن فرهنگ شهیدپروری و مقاومت است.

وی با بیان اینکه تا کنون در اسلام این میزان شهادت، شور و شعور برای دستیابی به شهادت وجود نداشت، ابراز کرد: این دستاورد بزرگ توسط عارف فقید امام خمینی(ره) بنیانگذاری شد و توسط مقام معظم رهبری ادامه یافت که امیدوارم مقاومت فرهنگی پیشرو و در مقدمه مقاومت نظامی در برابر اسرائیل و شیطان بزرگ ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار