خبرهای داغ:
دکتر سلیمی خبر داد

پلمب و معرفی متخلفان مطب زیبایی در همدان به مراجع قضایی

همدان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  گفت: اقدام به پلمب و معرفی متخلفین کلینیک زیبایی آبنوس به مراجع قضایی توسط این معاون انجام شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۲۰
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
پلمب و معرفی متخلفان مطب زیبایی در همدان به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر رسول سلیمی با اشاره به سوالات مردمی و اصحاب رسانه در روزهای اخیر در خصوص پرونده مداخله فردی به نام «آرمان خانی» در امور پزشکی در یکی از مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی همدان و ایجاد عوارض و آسیب به خانم جوان مراجعه کننده به این مرکز، اظهار کرد: این شخص، فاقد هرگونه مدرک و مجوز صلاحیت مداخله در امور درمانی بوده که با تخلف و حمایت پزشک مسئول مطب و مالک ساختمان در این مرکز زیبایی فعالیت داشته و اقدامات نظارتی، پلمپ و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به محتوای تبلیغات فضای مجازی برخی بلاگرها و برخی گزارشات غیر رسمی طی چند مرحله بازرسی و بازدید مشترک به همراه بازرسین نظام پزشکی از مرکز فوق چه قبل و چه بعد از حادثه رخ داده برای خانم جوان، فرد مذکور در مطب مشاهده نشد و خانم پزشک دارنده پروانه مطب فوق حضور و فعالیت درمانی چنین فردی را انکار می‌نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تشریح کرد: پس از حادثه و عوارض روی داده برای خانم جوان، پدر ایشان در تاریخ   ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و از مسئولین مطب (کلینیک زیبایی آبنوس) شکایت نمود و پس از احضار و استماع توضیحات و دفاعیات مسئولین مطب(کلینیک زیبایی) و بررسی پرونده، خانم پزشک مسئول مطب زیبایی مذکور هرگونه مداخله آقای خانی در امور درمانی و تزریق انجام شده را انکار نموده و اذعان کرده است که خدمات شخصاً توسط خود ایشان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اعتراف صریح و ادعای پزشک مسئول مطب زیبایی و عدم وجود ادله کافی دیگری مبنی بر نقض آن و طرح همزمان شکایت در مرجع قضایی، تبیین کرد: در این مرحله، پرونده جهت رسیدگی به قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی همدان ارجاع شد و در ادامه طی بازرسی سرزده بصورت مشترک با سازمان نظام پزشکی از مطب فوق در سال جاری، به منظور بررسی میدانی فعالیت احتمالی فرد خاطی، مجدداً با انکار عوامل کلینیک شواهدی مبنی بر فعالیت و دخالت نام برده در محل مشاهده نشده است.

سلیمی بیان کرد: نهایتاً پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و ارتباط گیری با آرمان خانی در فضای مجازی و اخذ نوبت در پوشش مراجعه کننده و متقاضی خدمات زیبایی، تیم اعزامی معاونت درمان در مورخ۱۴۰۳.۵.۷  به صورت ناشناس در موعد مقرر در محل حاضر و فرد خاطی در حین انجام مداخلات پزشکی رؤیت و کلینیک مذکور فی المجلس توسط بازرسین معاونت درمان پلمپ و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآور شد: مراتب رسیدگی قضایی به جرائم منتسب به آرمان خانی از طریق بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال انجام می‌باشد و دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مرجع قضایی در راستای استیفای حقوق مردم در حوزه سلامت برای کلیه افرادی که در پرونده مذکور با مشارکت، معاونت و مباشرت در جرائم صورت گرفته مداخله داشتند اعلام جرم و تقاضای رسیدگی و جزایی قانونی کرده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات دانشگاه در حوزه نظارت، طی ماه‌های گذشته، غیر از پرونده خانم جوان که باعث تأسف فراوان گردید، هیچگونه شکایت رسمی توسط شهروندان و مراجعین از فرد خاطی و فعالیت وی به معاونت درمان واصل نگردیده است. لذا از همه مردم عزیز شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، شکایات و گزارشات خود را به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع معاونت درمان دانشگاه برسانند.

وی گفت: اقدامات نظارتی، پلمب و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار