خبرهای داغ:

اولویت مسئولان در دولت جدید باید معیشت مردم باشد/ کارکرد جامعه روحانیت تذکر و تبیین است/رئیس جمهور در زندگی ذی طلبگی دارد

دبیرجامعه روحانیت گفت: وظیفه‌ی جامعه روحانیت تصمیم سازی، رصد، تذکر و تبیین است.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۰۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

به کزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مسئولیت اجرایی ندارد و کارکرد آن مانند شورا و مجلس نیست گفت : وظیفه ی جامعه روحانیت تصمیم سازی، رصد، تذکر و تبیین است. برخی این تصور اشتباه را دارند که جامعه روحانیت حق مداخله در امور اجرایی و تصمیم گیری را عهده دار است در حالیکه اینطور نیست و تنها از باب احترامی کهجایگاه روحانیت در ساختارهای جمهوری اسلامی دارد به تذکرات آن که خواست مردم و مسائل اجتماعی است می پردازند.

وی افزود : به دلیل دلبستگی مسئولان به روحانیت و شأنی که برای این جایگاه قائل هستند در موارد متعدد به تذکرات جامعه روحانیت توجه شده که وجود این روحیه و نگاه شایسته ی قدردانی است. ضمن اینکه اگر نقدی به مسئولین وارد می شود به این معنی نیست که ساختارهای اجرایی ما ناکارآمد است و انصاف نیست خدمات ارزنده ی نهادها دیده نشود، چرا که املاء نانوشته غلط ندارد در صورتیکه وضعیت میدان پر از چالش هایی است که باید با تذکرات مردمی و توسط همین افراد که نیروهای نظام هستند برطرف شود.

مسئول حوزه علمیه محمودیه با پرداختن به اولویت جامعه گفت : همانطور که در مراسم تحلیف رئیس جمهور محترم مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت در حال حاضر مسئله ی معیشت و اقتصاد باید اولویت مسئولان کشور باشد و مردم طعم تغییرات را بر اساس شعارهایی که در ایام انتخابات داده شد احساس کنند.

طاهری اظهار داشت : در شرایط فعلی بیشترین فشار اقتصادی و معیشتی روی طلاب و خانواده های آنهاست و حقیقتا شرایط سختی را پشت سر می گذارند و ضرورت جدی دارد تا نهادهای مسئول مانند مرکز خدمات حوزه برای این موضوع چاره اندیشی فوری کنند.


دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت : 
انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد اتفاق مبارکی بود چرا که مردم با حضور ۵۰ درصدی خود نشان دادند همچنان دلبسته ی اسلام و نظام هستند و جامعه روحانیت انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور تبریک عرض می کند و تمام توان خود را در حمایت از ایشان و دولت شان به کار می گیرد و آرزومند است که دولت جدید در تحقق وعده های داده شده موفق شود چرا که سربلندی دولت باعث سربلندی کشور و نظام است.

طاهری ادامه داد: به لطف خدا سابقه ی دکتر پزشکیان کاملا روشن است و تدین و ارزشی بودن ایشان محل بحث ندارد،  چنانچه زندگی ایشان مانند زندگی طلبه ها است و در شئون مختلف زندگی ذی طلبگی را رعایت می کنند.

وی با پرداختن به نقش موثر اوقاف در پیشبرد اهداف فرهنگی اذعان داشت: 
موقوفات بسیاری وجود دارد که می تواند  در خدمت امور فرهنگی و مورد استفاده ی مردم قرار گیرد و از سازمان اوقاف انتظار می رود برای بهره مندی مردم شهر از عوائذ موقوفات مطابق با شرایط وقف نامه و نیاز جامعه برنامه ریزی محسوس انجام دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیئه گفت :
نطفه ی اسرائیل از آغاز با جنایت بسته شده و این رژیم از ابتدا جنایتکار بوده و خوی درنده خویی و پست فطرتی آن زبانزد جهانیان است. این انتظار وجود دارد که انتقام خون شهید هنیئه سخت تر از عملیات وعده صادق باشد تا جنایتکاران دیگر خیال تعرض به ایران را به خود راه ندهند.

حجت الاسلام طارهی با بیان اینکه صحنه ی جامعه باید محل تبلور ارزش های دینی باشد گفت :  اینکه آمار حضور بانوان در مراسم اعتکاف دو برابر مردان باشد نشانگر این است که باید راهبردهای جذب  در مقوله ی دین دستخوش تحول شود چرا که در زمان جنگ نوجوانان ما برای حضور در جبهه و نیل به شهادت شناسنامه های خود را دست کاری می کردند و اکنون باید برای حضور در مراسم اعتکاف هم همان روحیه را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار