خبرهای داغ:
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش:

نیازمند تشکیل یک جبهه فرهنگی رسانه‌ای قوی در حوزه فرهنگیان هستیم/ نظام رسانه‌ای غرب از روز اول فعالیت خود، صحت و صداقت خبر را قربانی کرده است

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: «خلاقیت در حوزه تولید محتوا» یکی از نقاط مغفول در امر رسانه و خبر در کشورمان است.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۳۷
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «فرشاد عالی» طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش که به میزبانی سازمان بسیج فرهنگیان کشور برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۷ مرداد به واسطه شهادت شهید صارمی عزیز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است ولیکن همه ما می‌دانیم که عرصه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری، محدود به فرد خبرنگار نمی‌شود و چندین و چند نفر عوامل اعم از عکاس، تصویربردار، صدابردار، خبرنگار، حمل‌و‌نقل و ... تلاش می‌کنند تا یک خبر به مخاطب برسد. 

وی افزود: روز خبرنگار روز کسانی است که از همه می‌گویند و می‌نویسند به جز خودشان و همه را به جز خودشان می‌بینند؛ اصحاب رسانه درد مردم را می‌بینند و کمک می‌کنند که این دردها مرتفع شوند ولیکن از این ظرفیت برای حل مشکلات خودشان استفاده نمی‌کنند. 

عالی عنوان کرد: در دنیای امروز که رسانه به محور همه عملیات‌ها تبدیل شده است، غرب در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی دو ویژگی «سرعت» و «دقت» را لحاظ می‌کند اما هیچگونه توجهی به ویژگی «صحت» خبر ندارد؛ در واقع نظام رسانه‌ای غرب از روز اول فعالیت خود، صحت و صداقت خبر را قربانی کرده است و همه چیز را آنطور که بخواهد جلوه می‌دهد؛ آیا آنچه امروز غرب در حوزه اطلاع‌رسانی جنگ در غزه انجام می‌دهد مطابق با صحت است؟ 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در همین راستا گفت: غربی‌ها امروز کودک‌کشی‌ها و جنایات صورت گرفته در غزه را به عنوان یک موفقیت تبلیغ می‌کنند؛ در مقابل، وقتی که این روزها شاهد یکی از بدترین دوره‌های مسابقات المپیک از حیث اجرایی آن هستیم تا جایی که می‌بینیم یک قهرمان المپیک در اعتراض به وضعیت و شرایط محل اسکان خود در پاریس، کارتن خواب می‌شود، این رسانه‌ها یا از کنار موضوع به راحتی عبور می‌کنند و یا آنکه نمی‌گذارند کسی متوجه ماجرا شود. 

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی ضروری است خبرنگاران ایران اسلامی به عنوان افسران جنگ نرم بدانند در کدام نقطه‌ ایستاده‌اند و باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند که با دشمنی مواجهند که اهل دروغ و تزویر است و صادقانه و مردانه مبارزه نمی‌کند. 

عالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، «آموزش و پرورش» را یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حوزه فرهنگ قلمداد کرد و گفت: آیا ما توانسته‌ایم اقدامات صورت‌گرفته در آموزش و پرورش اعم از مدارس، مدیران، معلمان و ... را آنگونه که شایسته و بایسته است به جامعه معرفی کنیم؟ آیا آن دسته از مدارسی که کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داده‌اند، آنگونه که باید و شاید دیده شده‌اند؟ آیا آن مدرسه‌ای که در شهرستان ملارد این روزها و در تعطیلی تابستان، به کارگاه اقتصادی حدود ۳۰۰ دانش‌آموز دختر هنرستانی تبدیل شده است، به جامعه معرفی شده است؟ به راستی تا چه اندازه به این اقدامات مثبت ضریب رسانه‌ای داده می‌شود؟ ما در کشورمان چقدر از این مدیران، معلمان و مدارس نمونه و الگو داریم و تا چه اندازه در زمینه معرفی آنها تلاش کرده‌ایم؟ 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و معرفی دقیق عرصه‌های فعالیت آموزش و پرورش در کشورمان گفت: هم اکنون شاهد هستیم که تعداد قابل توجهی از معلمان پای کار اردوهای راهیان پیشرفت جهت آشناسازی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور ایستاده‌اند؛ امروز می‌بینیم که بسیاری از معلمان ترجیح می‌دهند بجای تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا، با کمترین حقوق و به صورت رایگان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تدریس کنند؛ نباید در جامعه این تلقی وجود داشته باشد که آن معلمی که ساعتی ۱۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد، از معلمی که با دستمزد پایین به دانش‌آموزان تدریس می‌کند، معلم بهتری است و معرفی و تبلیغ این سوژه‌ها و موضوعات، یکی از رسالت‌های خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش است. 

عالی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص جغرافیاهای شاخص در حوزه آموزش و پرورش گفت:  مدرسه‌ای که در یک گوشه از کشور و بدون کوچک‌ترین امکاناتی، سالیانه چندین رتبه یک یا دو رقمی دارد و دلیل آن هم صرفاً این است که مدیر مدرسه، چندین معلم حرفه‌ای و دلسوز را دور خود جمع کرده است، آیا جای تبلیغ ندارد؟

وی در ادامه، «خلاقیت در حوزه تولید محتوا» را یکی از نقاط مغفول در امر رسانه و خبر در کشورمان دانست و گفت:  پیامبر مکرم اسلام(ص) ۱۰۳ ویژگی را برای یک فرد مومن ذکر می‌کنند که نخستین ویژگی از این ۱۰۳ مورد «خلاق بودن» یا به عبارتی همان داشتن ذهن پویاست؛ امروز نیز شاهد هستیم که داشتن خلاقیت در تولید محتوا، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در‌ دیده شدن افراد در فضای مجازی دارد.

وی تاکید کرد: امروز دشمن در حوزه معلمان و فرهنگیان، مارپیچ سکوتی به وجود آورده تا اقدامات و عملکردهای مثبت معلمان، مدیران و مدارس دیده نشود و در این شرایط ما باید اهتمام ویژه‌ای در زمینه معرفی الگوهای موفق و برتر حوزه آموزش و پرورش و معرفی معلمان مجاهد و ایثارگری که باعث رشد و پویایی جامعه و جوانان می‌شوند، داشته باشیم. 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در پایان با بیان اینکه در حوزه فرهنگیان، نیازمند تشکیل یک جبهه فرهنگی رسانه‌ای قوی هستیم، گفت: امروز ضرورت دارد در مقوله اطلاع‌رسانی و تولید محتوا و خبر پیرامون مقوله فرهنگ و فرهنگیان در کشورمان یک نگاه جدید و نو داشته باشیم و در این زمینه معاونت روابط عمومی بسیج و خبرگزاری بسیج با تمام ظرفیت‌های ملی، استانی و شهرستانی خود، هر کمکی را که لازم باشد در راستای تحقق این امر انجام خواهد داد تا ان‌شاءالله بتوانیم الگوهای موفق این حوزه را به جامعه معرفی کنیم؛ ما در بسیج اصلاً به دنبال تبلیغ آرم و نشان مجموعه خود نیستیم بلکه به دنبال تحقق آرمان‌هایمان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار