خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین؛

افزایش ۵۰ درصدی شناسایی مجرمین فضای مجازی در استان قزوین 

سردار ابراهیمی گفت: در حوزه فضای مجازی، افزایش ۳۰ درصدی جرایم و همچنین بیش از ۵۰ درصد افزایش در کشفیات و شناسایی مجرمین داشتیم. سن ارتکاب جرائم در این حوزه بین ۱۳ سال تا ۲۲ سال می باشد
کد خبر: ۹۶۱۹۷۴۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

 

 

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار برگزار شد.

 

سردار سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خبرنگار بیان کرد: نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی به اندازه ای است که ۲۴۴ شهید خبرنگار دوشادوش رزمندگان در طول دوران مقدس جنگیدند و ۱۶۵ خبرنگار شهید غزه برگ زرین دیگری از حضور خبرنگاران در عرصه های مختلف است.

 

وی گفت: بی شک همه می دانند که در اوج جنگ تحمیلی و نیز در جنگ های ترکیبی، خبرنگاران بودند که با رشادت و شجاعت صدای حقانیت ایران اسلامی را به گوش جهانیان رساندند. در جمهوری اسلامی خبرنگاری مسوولیت مضائفی دارد و رسالتی سخت خبرنگاری از شما خبرنگاران ایرانی یک فرمانده ساخته است. در عصر کنونی که عصر انفجار اطلاعات است اهمیت مسوولیت شما مشخص می شود.

 

سردار ابراهیمی اظهار کرد: وجدان بیدار، چشم بیدار و زبان حقیقت گوی جامعه از خصوصیات خبرنگاران است که تلاش می کنند تا با تولید و انعکاس به موقع اخبار رسالت خود را انجام دهند. پرکاری و کم توقعی و بی ادعایی از شاخصه های شما خبرنگاران استان قزوین است که با هم افزایی رسالت خبرنگاری را در راستای رشد افکار عمومی به نمایش گذاشتید که یکی از بن مایه های امنیت است.

 

وی افزود: خبرنگاران بعنوان تامین کنندگان نظم و امنیت در جامعه هستند. خبرنگاران نقش بی بدیلی در ایجاد امنیت و انعکاس تلاش پلیس دارند که با اقدامات خود آسودگی فکری را در جامعه ایجاد کردند و قلم خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد این احساس در جامعه داشته است. این امر موجب افزایش تاب آوری در موضوعات انتظامی شده است. 

 

سردار ابراهیمی یادآور شد: در فراجا، شما خبرنگاران را در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد نظم اجتماعی همراه خود می دانیم و خود را مدیون این قلم جریان ساز می دانیم. 

 

وی با اشاره به عملکرد پلیس استان عنوان کرد: طی شش ماهه گذشته در ایام مناسبتی با توجه به تهدیدات دشمنان، بالغ بر پنجاه موضوع مختلف اجتماعی و ترافیکی اقدامات امنیتی و انتظامی صورت گرفته که شامل نظم و امنیت آفرینی در دهه فجر، ۲۲ بهمن، ماه رمضان و لیالی قدر و دیگر ایام تقویمی بوده که پلیس با تمام توان در میدان امنیت آفرینی حضور داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: امنیت آفرینی در ایام شهادت ریاست جمهوری، دو مرحله انتخابات، عاشورا و تاسوعای حسینی و ایجاد امنیت برای کاروان های زایرین اربعین حسینی، بخش دیگری از فعالیت های ماست. یکی از موضوعاتی که این روزها برای ما مهم است در بخش گذرنامه است‌. صدور گذرنامه زیارتی(اربعین) با جلدهای سبزرنگ دارای اعتبار پنج ساله می باشند و فقط جهت زیارت در کشور عراق صادر شده است. این گذرنامه با مبلغ ۶۵ هزار تومان و نهایتا سه روزه صادر می شود. 

 

وی با اشاره به تعداد روادید از سوی پلیس اضافه کرد: هفت هزار جلد روادید چاپ و صادر شده و ۲۵۰۰ جلد در حال چاپ می باشد که سی درصد این امر به صورت حضوری و هفتاد درصد است که از طریق سامانه انجام شده است.

 

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به تصادفات فوتی در استان عنوان کرد: ۱۵ درصد تصادفات فوتی و ۱۵ درصد در تصادفاتی خسارتی استان کاهش داشتیم و در طول چند ماه ابتدای سال هفت نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست داده اند.

 

سردار ابراهیمی اضافه کرد: در بحث فرهنگ سازی ترافیک اصلاح نرخ جرایم از مهرماه آغاز شده و ۱۹ درصد کاهش ارتکاب به جرایم ترافیکی داشتیم. در حوزه مواد مخدر از آغاز سال تاکنون، ۴۸۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شد و هزار و ۱۰۷ نفر قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر و حدود ۸۰۰ نفر معتاد به کمپ ها معرفی کردیم که در زمینه جمع آوری معتادان ۳۸ درصد افزایش و ۲۲ درصد کاهش دستگیری خرده فروش داشتیم و ۱۴۳ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به میزان دستگیری سارقین در استان گفت: امسال در بحث سرقت ۲ هزار و ۲۵۲ نفر سارق دستگیر شدند این در حالی است که دستگیرشدگان در حوزه سارق و معتاد، خرده فروش، قاچاقچی و غیره ۸ هزار و ۸۱۱ نفر بودند. همچنین در حوزه کشف سرقت ۳۲ درصد کاهش و در وقوع سرقت ۱۸ درصد کاهش داشتیم.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی، افزایش سی درصدی جرایم را داشتیم، همچنین بیش از ۵۰ درصد افزایش در کشفیات و شناسایی مجرمین داشتیم. فراوانی این جرایم شامل کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرقانونی، نشر اکاذیب بوده و سن ارتکاب جرائم در این حوزه بین ۱۳ سال تا ۲۲ سال می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به میزان قتل های صورت گرفته در استان گفت: ۱۴ مورد قتل در استان صورت گرفته که ۱۳ مورد کشف شده و یک مورد در حال بررسی است این در حالی است که سال گذشته این تعداد ۱۱ مورد بوده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار