در مراسم افتتاحیه طرح دوره«یاوران ولایت» دختران استان آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

واحدهای پیشگام به‌عنوان سرپنجه‌های بسیج انجام ماموریت می‌کنند

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: واحدهای پیشگام به‌عنوان سرپنجه‌های بسیج انجام ماموریت می‌پردازند و در سطح کشور برای تعلیم و تربیت برنامه ریزی کنیم و بدون تلاش شما فرماندهان راه پیش نخواهیم برد.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۴۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی، جهانگیر اسلام پرست، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی، در آئین افتتاح دوره توانمندسازی طرح یاوران ولایت فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی دختران، گفت: واحدهای پیشگام به‌عنوان سرپنجه‌های بسیج انجام ماموریت می‌پردازند و در سطح کشور برای تعلیم و تربیت برنامه ریزی کنیم و بدون تلاش شما فرماندهان راه پیش نخواهیم برد.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور بدون برنامه‌ریزی مناسب در آموزش و پرورش نمی‌تواند به اهداف خود برسد و به این موضوع هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده است.

وی افزود: گسترش فرهنگ بسیجی مؤثرترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و امیدواریم افتتاح این طرح، زمینه مناسبی برای ترویج بیشتر فرهنگ بسیجی فراهم کند.

اسلام پرست ادامه داد: واحدهای پیشگام به‌عنوان سرپنجه‌های بسیج انجام ماموریت می‌پردازند و در سطح کشور برای تعلیم و تربیت برنامه ریزی کنیم و بدون تلاش شما فرماندهان راه پیش نخواهیم برد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اهداف دوره طرح «یاوران ولایت» شکوفایی استعدادهای فرماندهان واحدهای پیشگام است، افزود: در این دوره مباحث علمی، بصیرتی، معرفتی و آموزشی مطرح می‌شود.

اسلام پرست بیان کرد: از اهداف دیگر برگزاری دوره یاوران ولایت دانش‌آموزی بالا بردن توانمندی مدیریتی دانش‌آموزان است تا بتوانیم دانش‌آموزان را برای داشتن نقش موثر در آینده هویتی مملکت آماده و حس مسئولیت‌پذیری را در آن‌ها ایجاد و تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: فرماندهای واحدهای پیشگام باید در مدارس الگو باشند و در اعتلای نظام جمهوری اسلامی راهبری کنند.

دشمن، اعتماد به نفس شما دانش آموزان را هدف قرار داده است

سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهدای شهرستان ارومیه در این مراسم، گفت: شما فرماندهان مانند رانندگان ماشین هستید و فرماندهانی می توانند موثر باشند که در کنار هم قرار بگیرند و شما زمانی می توانید راننده خوبی باشید که محیط را خوب بشناسد.

وی افزود: مطالعه یکی از عوامل اصلی شناخت محیط است و شما فرماندهان باید از نظر معدل علمی و هم از لحاظ اطلاعات علمی، عمومی و بصیرتی الگو باشد و باید اطلاعات فرماندهان پیشگام به حدی باشد که در مقابل شبه افکنی، شبه زدایی کند.

سرهنگ عیوضلو گفت: همه مسئولین به شما اعتماد دارند و شما هم باید به خودتان اعتماد داشته باشید.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهدای شهرستان ارومیه ادامه داد: علم، قدرت می آورد و این موضوع مورد تاکید قرآن نیز بوده و در این راستا شرکت های دانش بنیان شکل گرفته که علم را تبدیل به صنعت کرده و این موضوع باعث قدرت می شود.

وی افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان باید هدف شما باشد و ما در دامنه بوده و به قله نزدیک هستیم.

این مسئول ادامه داد: نباید اسیر تهاجمات فرهنگی باشیم و دشمن در تلاش است که اعتماد به نفس شما را از بین ببرد که باید جلوی این تهاجمات بایستیم.

وی افزود: آینده در دست شما نوجوانان و جوانان است و شما فرماندهان باید مجهز به اخرین تکنولوژی باشین و مدیریت، داشتن سعه صدر، استمداد از خداوند، داشتن قدرت اغناسازی و سخنران خوبی بودن از ویژگی‌های یک فرمانده خوب و موفق پیشگام است.

دشمن، اعتماد به نفس شما دانش آموزان را هدف قرار داده است

ظرفیت‌سنجی یکی از دستاوردهای اردوی یاوران ولایت است

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، نیز در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی «طرح یاوران ولایت» فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی استان با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: شهید هنیه مهمان ما بودند و دشمنان کوردل رسم مهمان را رعایت نکرده و ایشان را شهید کردند.

وی افزود: در دوره یاوران ولایت از هر مدرسه الگوترین فرد حضور دارند و آن‌هایی که می‌خواهند به‌عنوان یاوران ولایت نقش آفرینی کنند باید ویژگی‌هایی داشته که الگو باشندو یکی از دستاوردهای مهم اردوی یاوران ولایت ظرفیت‌سنجی است و با آگاهی و آشنایی نسبت به ظرفیت‌های بسیج دانش‌آموزی و بهره‌گرفتن از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می‌توان برنامه‌های جامعی را برای جامعه‌ دانش‌آموزی تدوین و اجرایی کرد.

مطهری ادامه داد: یکی از این ویژگی‌ها داشتن بینش و معرفت عمیق است و یکی از کارکردهای اصلی دوره طرح یاوران ولایت آموزش و ارتقای معرفت فرماندهان واحدهای پیشگام است.

وی افزود: فرد باید بینش عمیق نسبت به مبدا اصلی که خالق است، داشته باشد و کسی که خالق اصلی خود را به درستی بشناسد و به درستی معرفت حاصل کند و ایمان و تقوا داشته باشد در مقابل ناملایمت‌ها ثابت قدم و استوار نقش ایفا می کند.

مطهری ادامه داد: کسی که انسان و هستی را به درستی شناخته و امام زمان خود را بشناسد در راستای ولایت پذیری نیز موفق خواهد و حاصل همه این موضوعات داشتن بینش عمیق است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: الگو بودن در عبادت و بندگی، داشتن شجاعت، روحیه ایثار، بردباری و ولایت پذیر بودن از جمله ویژگی‌های دیگر فرماندهان واحدهای پیشگام است.

مطهری ادامه داد: فرماندهای واحدهای پیشگام باید از نظر علمی نیز در مدارس خود الگو باشند که اگر نباشند دیگر دانش آموزان به شما اهتمام نخواهند داشت و ضعف علمی به عنوان عامل بازدارنده و نقطعه ضعف شما خواهد بود.

مطهری افزود: ویژگی دیگر یاور ولایت داشتن نظم است و به نظام عمومی در کشور و حاکمیت اعتقاد راسخ دارد.

وی با اشاره به موضوع پیاده‌روی اربعین نیز گفت: پیاده روی اربعین، زمینه رشد معنوی را فراهم می کند و برای دانش آموزان اقدامات تربیتی مهم بوده و اربعین یک نوع اقدام تربیتی است.

مطهری گفت: نقشی که حضرت زینب (س) در تبیین واقعه عاشورا ایفا کردند باید امروزه الگو قرار گیرد و حضرت زینب(س) پس از به شهادت رساندن 72 تن نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی افزود: پیام انقلاب اسلامی را باید در دنیا توسط شما دانش آموزان تبیین کنیم و هر چقد معرفت بیشتر، بینش عمیق‌تر و اثرگذاری این موضوع نیز بیشتر خواهد بود.

مطهری گفت: فرماندهان واحدهای پیشگام باید از دوره طرح یاوران ولایت با یک ره‌وری ارزشمند خارج شدند.

گفتنی است؛ اجرای سرود توسط دانش آموزان، برگزاری مسابقه بین دانش آموزان، رجز خوانی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

دشمن، اعتماد به نفس شما دانش آموزان را هدف قرار داده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار